دولت روحانی علی رغم فرمایشات امام خامنه ای در بستن راه های نفوذ کشورهای غربی در کشور، با شعار تعامل و توسعه روابط خارجی فرصتی دوباره برای نفوذ استعمار پیر را باز کرده است.
کد خبر: ۸۷۴۰۶۲۸
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱
سرویس سیاسی خبرگزاری بسیج - 9ماه تا انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم مانده و ايران و انگليس بعد از پنج سال، مناسبات خود را در سطح سفير از سر گرفتند. ارتباط اعلام زمان باقی مانده تا انتخابات با احیای روابط سیاسی ایران و انگلیس تلنگری برای آگاهی برخی هاست که خوش باورانه از ارتقاء روابط دیپلماتیک ایران و بریتانیا، با دمشان گردو می شکنند؛ شاید هم پشت پرده هایی در کار باشد زیرا چه کسی است که از جنایت های انگلستان و روباه خانه اش در ایران مطلع نباشد؛ اما سوال اساسی شاید آن باشد که چه شد که مقامات ایرانی به این نتیجه رسیدند که در سال پایانی عمر دولت بنفش، روابط خود با انگلستان را دوباره بهبود بخشند؟ آیا در نوع برخورد و مواجهه خصمانه و دیرینه این کشور در قبال ملت ایران چرخشی حاصل شده است که مردم از آن بی خبرند؟! 

حافظه تاریخی ملت ایران پر از خاطرات خیانت و جنایت این روباه پیر و جاسوس خانه اش را در خود ثبت و ضبط کرده است. شاید یادآوری این صفحات تاریخی چندان خالی از لطف نباشد.

البته پرداختن به تمامی جنایاتی که این کشور استعمارگر تاکنون در حق ما روا داشته است نیازمند زمان و فرصتی بسیار است که از بارزترین آن، کودتای 28 مرداد است.

نقش بارز و آشکار انگلیس در حمایت از سران فتنه 88 و هزینه‌های میلیاردی این کشور چه در قالب فضاسازی و جریان‌سازی رسانه‌ای علیه کشورمان و چه اجیر کردن اراذل و اوباشی که به خیابان‌ها بریزند و آتشی را شعله ور سازند برکسی پوشیده نیست اما جای این سوال است که چرا این پیشینه از اذهان مقامات وزارت امور خارجه کشورمان پنهان مانده است؟!   

انگلیسی ها قبل از انتخابات 88 دو حركت تاثیر گذار جهت پیشبرد اهداف خودشان انجام داده بودند كه اولی تاسیس یك شبكه تلویزیونی به زبان فارسی بود و دومی اعزام یك سفیر جدید تازه نفس بنام "سایمون گس" بود. در جریان وقایع انتخابات، سفارتخانه روباه پیر از هیچ فعالیت و عملی در مورد دخالت در امور داخلی ایران كوتاهی نكرد كه از آن جمله میتوان به اعترافات "حسین رسام" اشاره كرد. این اتفاقات آنقدر برایشان مهم بود كه آنها با تمام قوا از مقامات رسمی و غیر رسمی این كشور نظیر نخست وزیر، وزیر امور خارجه، پارلمان و... وارد عرصه شدند تا از عملكردشان به نوعی حمایت كنند.

فهرستی از جنایات تاریخی و فراموش ناشدنی انگلیس علیه ملت ایران

•ایجاد فرقه‌های ضاله بابیت و بهائیت به قصد انحطاط مذهبی در ایران و تسلط بر این سرزمین.

•تحمیل قرارداد تالبوت (انحصار توتون و تنباکو) به ایران، این قرارداد با حکم فقیه جامع‌الشرایط زمان؛ آیت‌الله میرزای شیرازی لغو شد.

•تحمیل قرارداد دارسی به ایران برای اکتشافات، استخراج و غارت منابع نفتی در سال 1901.

•به انحراف کشاندن انقلاب مشروطیت و زمینه‌چینی برای اعدام آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری.10

•تحمیل قرارداد 1919 که براساس آن شمال ایران نیز زیر سلطه انگلستان قرار گرفت. این قرارداد با مجاهدت‌های آیت‌الله‌ مدرس بی‌اثر و کمتر از یکسال پس از انعقاد، لغو شد.

•حمایت و پشتیبانی از کودتای رضاخان از طریق سیدضیاءالدین طباطبایی، روزنامه‌نگاری که عامل سفارت بریتانیا در تهران بود.

•تحمیل قرارداد گس- گلشائیان در 1933 (1312 شمسی) که قرارداد دارسی را ظالمانه‌تر کرد. براساس این قرارداد حق بهره‌برداری از معادن، جنگل‌ها، معافیت گمرکی برای کالاهای کشاورزی بریتانیا، استفاده رایگان از نفت ایران برای نیروی دریایی انگلیس و خرید زمین‌هایی که در آن نفت کشف می‌شد به قیمت زمین عادی به انگلستان اختصاص یافت.

•اشغال ایران در چارچوب حمله متفقین به ایران و تحمیل قحطی و فقر به ملت و وارد آوردن خسارات جانی و مالی فراوان.

•سنگ اندازی در راه تشکیل حکومت جمهوری در ایران طی سال‌هایی که حکومت محمدرضا شاه هنوز تثبیت نشده بود.

•نقش مستقیم در کودتای 28 مرداد 1332 (1953) برای همراهی با آمریکا.

•همراهی با آمریکا در سرکوب انقلاب اسلامی ملت ایران.

•تحریک گروهک‌ها و قومیت‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران.

•کمک به رژیم بعثی عراق برای حمله به ایران و ادامه این پشتیبانی‌ها در طول هشت سال جنگ.

•حمله به سفارت ایران در لندن و شهادت دو کارمند ایرانی.

•حمایت مستمر از گروهک‌ها و براندازان جمهوری اسلامی در 33 سال گذشته.

•حمایت و پشتیبانی از سلمان رشدی، نویسنده کتاب موهن آیات شیطانی، انگلیسی‌ها سفارش‌دهنده، منتشر‌کننده و حامی کتاب و نویسنده‌اش بوده و هستند.

•حمایت از فتنه88 از طریق سفارتخانه‌اش در تهران، شبکه‌های رسانه‌ای همچون بی‌بی‌سی و راه‌اندازی شبکه‌های مختلف رسانه‌ای فارسی زبان در جهت براندازی نظام جمهوری اسلامی.

•مشارکت فعال و اثرگذار در تحریم‌های ایران طی 33 سال گذشته.

جنایت هسته‌ای و ترور دانشمندان

درست پاییز سال 89 بود زمانی که "جان ساورز" رئیس‌ دستگاه جاسوسی انگلیس(MI6) برای اولین بار در برابر رسانه‌های عمومی رخ نشان داد و در سخنانی تعجب برانگیز اعلام کرد سازمان جاسوسی انگلیس(MI6) در حال «انجام عملیات جاسوسی» با هدف «توقف برنامه هسته‌ای ایران» است. اما سخنان جان ساورز‌ یک نکته کلیدی داشت که از اتفاقات آتی رمزگشایی می‌کرد. نکته کلیدی که به نظر می‌رسید فرمان آغاز یک عملیات جدید و غیرانسانی علیه مردم ایران باشد: «دیپلماسی برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران کافی نیست و باید به فعالیت‌های جاسوسی و اطلاعاتی برای مقابله با ایران ادامه داد.»

درست 8 آذرماه 89 و تنها چند روز پس از این اظهارات، دو تن از دانشمندان هسته ای کشورمان یعنی مجید شهریاری و فریدون عباسی در دو عملیات جداگانه ترور شدند تا به زودی ترجمه عملی سخنان ساورز و هدف او از فعالیت‌های جاسوسی و اطلاعاتی علیه برنامه هسته‌ای ایران نمایان شود. جالب است که انگلستان هیچگاه بخاطر جنایات فراموش ناشدنی‌اش در حق دانشمندان هسته‌ای کشورمان نه تنها عذرخواهی نکرد بلکه در کمال وقاحت ادعای غرامت و خسارت هم نمود!

امام خامنه ای(مدظله العالی) بارها به قضیه "نفوذ" اشاره فرموده اند و یکی از راه های تهاجم دشمن را نفوذ می دانند. ایشان در دیدار اعضای مجلس خبرگان «نفوذ» را بسیار خطرناک و ادامه همان جنگ نرم برشمردند و تأکید کردند: استکبار در راهبرد نفوذ چند هدف اصلی را دنبال می کند: «تأثیرگذاری در مراکز تصمیم ساز و تصمیم گیر»، «تغییر باورهای مردم» و «تغییر محاسبات و مواضع مسئولان».

تجربه سياست خارجي بریتانیا نشان داده در ميان تصميم‌سازان سياست خارجي آنها، انگاره‌هاي سياسي- امنيتي در برخورد با ايران، بر ملاحظات اقتصادي غلبه دارد و به همين خاطر  است که ارتقا سطح روابط دیپلماتیک تهران- لندن سوال برانگیز و شبهه ناک است و اکنون دولت روحانی علی رقم فرمایشات مقام معظم رهبری در بستن راه های نفوذ کشورهای غربی در کشور با شعار تعامل و توسعه روابط خارجی فرصتی دوباره برای نفوذ استعمار پیر به کشور باز کرده است و در این میان، ملت همیشه بیدار و بصیر ایران اسلامی باید از همیشه بیدارتر باشد.






ارسال نظرات