کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با «بسیج»:
علی یونسی گفت: عملکرد بد دولت در جریان مذاکرات، گره زدن موفقیت دولت به برجام و زیاده خواهی‌های دولت را باید دلیل مهم خود تحریمی داخلی بدانیم که دولت را ناخواسته وارد بازی در زمین غربی‌ها کرده است.
کد خبر: ۸۷۴۰۶۵۳
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷

 علی یونسی کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: اعتقادم این است که  خود تحریم داخلی را به موضوع خود تحریمی دولت تغییر دهیم و خود تحریمی دولت تحلیل مناسب‌تری دارد نه اینکه دولت خودش خواسته باشد تحریم کند بلکه باید عواملی همچون عملکرد بد دولت در جریان  مذاکرات، گره زدن موفقیت دولت به برجام و  زیاده خواهی‌های دولت را دلیل مهم خود تحریمی داخلی بدانیم همه این موارد دولت را ناخواسته وارد بازی در زمین غربی‌ها  کرده است.

وی با بیان اینکه سپری شدن زمان،ابعاد مختلف قراردادهای پولشویی را شفاف می‌کند افزود: واقعیت این است که آنچه که  در جریان قراردادهای پولشویی دیده می‌شود و ابعاد مختلف آن با گذشت زمان روشن می‌شود حاصل گره زدن  موفقیت‌های اقتصادی به نتایج برجام است.

این کارشناس مسائل اقتصادی در ادامه بیان داشت: اگر در ذهن‌مان تصور کنیم که موفقیت اقتصادی کشور وابسته به برجام است بالطبع این تصور، وابستگی به مولفه‌های دیگر برجام را هم ایجاد خواهد کرد.

یونسی بیان داشت: وابستگی‌ به برجام یا قول‌های دیگری که برجام را عملیاتی نمی‌کند همچون لغو هماهنگ ناگهانی در زمان اجرای  همه تحریم‎ها، باید پیگیری‌های لازم از سوی دولت ما شکل بگیرد و عدم پایبندی به برجام را توسط دولت انجام شود چرا عملیاتی نشد و از کشورهای 5+1  توافقاتی  که قرار بود با امضای برجام  همه چیز درست شود را  مطالبه کنیم، دولت باید به دنبال عدم انجام توافقات غربی‌ها باشد نه اینکه غربی‌ها برای تحریم بیشتر، نسخه جدید اقدام مشترک مالی را برای کشورمان بپیچند.

ارسال نظرات