کارشناس و پژوهشگر فضای مجازی در گفتگو با «بسیج»:

کارشناسان دینی برای مقابله با شبهات به فضای مجازی وارد شوند

امان‌الهی گفت: کارشناسان دینی به فضای مجازی وارد شده و به مقابل مثل با شبهات بپردازند و نسبت به این مقرضان روشنگری کنند.
کد خبر: ۸۷۴۰۶۶۳
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰

محمد امان‌الهی کارشناس و پژوهشگر فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج پیرو بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر شناسایی شبهات روز و پاسخ به آنها ازجمله کارهای مهم حوزه‌های علمیه است و این کار هیچ منافاتی با فقاهت نداردو باید برای پاسخ به شبهات دینی نیزهمانند کاوشهای دقیق وپردامنه فقهی،اقدام و عمل کرد، گفت: شبهات در فضای مجازی زیاد است و در کنار پاسخگویی به ان باید در فضای مجازی حضور مستمر داشت و با استفاده از همین فضا به مقابله با این شبهات پرداخت. به معنی واضح‌تر تنها دفاع کافی نیست باید برای شکست دشمن باید به ان حمله کرد.

وی افزود: اگر کودکي بخواهد آموزش ببیند، ابتدا باید او را بامفاهيم ساده‌اي در حد فهم اوست آشنا کرد. طرح مفاهيم متنوع و انديشه‌هاي متضاد براي او، نتیجه‌ای جز حيرت و وازدگی نخواهد داشت.

امان‌الهی با بیان اینکه فضاي سايبر گر چه مولد آزادي بيان و تضارب آرا است، اما انباشت اطلاعات خوب و بد، گزينش اطلاعات صحيح را دشوار کرد، خاطر نشان کرد: طرح نامحدود و طبقه‌بندي نشده اطلاعات، موجب سردرگمي‌ کساني خواهد شد که در تحليل افکار و انديشه‌ها دچار ضعف هستند.

وی تاکید کرد: این یک تکنیکی است که برای پخش شبهات و شایعات در فضای مجازی از ان استفاده میکنند و تا کنون موفق عمل کرده است. ضروری است که کارشناسان خصوصا کارشناسان دینی به فضای مجازی وارد شده و به مقابل مثل با شبهات بپردازند و نسبت به این مقرضان روشنگری کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار