در آستانه سرشمارس عمومی نفوس و مسکن سال95، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان با مدیرکل مرکز دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۸۷۴۰۶۹۸
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان در دیدار رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، احصاء آمار و اطلاعات دقیق بمنظور برنامه ریزی کلان را امری حساس و مهم توصیف کرد و گفت:سرشماری عمومی نفوس و مسکن برای نظام حائز اهمیت زیادی است و بخش عمده ای از تصمیم گیریهای کشور به استخراج صحیح و دقیق این اطلاعات منوط است.

صفری با اشاره به تاکید ریاست رسانه ملی درخصوص اهمیت این سرشماری افزود: طبق اعلام و تأکید معاونت امور استانهای سازمان، مراکز صداوسیما در سراسر کشور همکاری لازم را با ستاد سرشماری خواهند داشت و تمهیدات لازم در مرکز زنجان هم دراین خصوص انجام گرفته است.

وی با استقبال از انجام اینترنتی مرحله اول سرشماری اظها رداشت: با توجه به دقت عملیات ثبت و صرفه جویی در منابع ملی، قطعا این روش به مصلحت کشور می باشد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان پرداخت رسانه ای و خبری به این موضوع را اولویت آتی رسانه استانی اعلام کرد و تصریح کرد: موضوعات مرتبط با سرشماری در برنامه های پرمخاطب در قالب آیتم های اطلاع رسانی و خبری گنجانده خواهد شد.

صفری خواهان برگزاری کارگاه آموزشی جهت آشنایی و توجیه برنامه سازان رسانه استانی درخصوص مراحل و نحوه انجام این سرشماری شد.

همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه استان در این دیدار با اشاره به تمهیدات و مقدمات انجام این پروژه ملی گفت: انجام این عملیات میدانی گسترده، بدون همراهی رسانه ملی ممکن نیست و آگاه سازی اقشار مختلف مردم از نحوه انجام واهمیت نتایج این سرشماری از صداوسیما گام مهمی در انجام صحیح و دقیق آن است.

نباتچیان پایه تمام برنامه ریزیهای کلان کشور را نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن اعلام کرد و افزود: این مرحله از سرشماری به دلیل تدوین برنامه ششم توسعه کشور و مبحث اقتصاد مقامتی اهمیت دوچندان دارد.

وی روش انجام این دوره از سرشماری را کاملا مکانیزه و بصورت ثبت آن لاین اعلام کرد و اظهار داشت: بازده زمانی این سرشماری در دو مرحله از3تا24مهر و مرحله بعدی از25مهرتا25آبان ماه خواهد بود.


ارسال نظرات