کارشناس فضای مجازی در گفتگو با «بسیج»:
ابراهیمی گفت: تبلیغ در فضای مجازی یک دانش تخصصی است و آموزش تبلیغ در فضای مجازی برای طلاب ما وجود ندارد.
کد خبر: ۸۷۴۰۷۴۶
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵

سید داوود ابراهیمی کارشناس و پژوهشگر فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج پیرو بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر شناسایی شبهات روز وپاسخ به آنها ازجمله کارهای مهم حوزه‌های علمیه است و این کار هیچ منافاتی با فقاهت ندارد و باید برای پاسخ به شبهات دینی نیزهمانند کاوشهای دقیق وپردامنه فقهی،اقدام و عمل کرد، گفت: با توجه به اهمیت امر تبلیغ در دنیای امروز، از هر نوع امکانات و ابزار مدرن میتوان در راستای تبلیغ دین استفاده کرد یکی از این ابزار ها فضای مجازی است.

وی افزود: دشمن با استفاده از فضای مجازی به فرهنگ و دین ما ضربه میزند و ضرورت دارد که ما هم با همین ابزار علیه خودش اقدام کنیم. یکی از حربه های دشمن در این فضا ایجاد شبه در دل جوانان است.

ابراهیمی با بیان اینکه اهمیت تبلیغ دین در فضای مجازی به مراتب بیشتر از رسانه منبر و در فضای مسجد است، تاکید کرد: گروهی از طلاب مسلط به فضای مجازی باید به این فضا ورود کنند تا به تبلیغ دین و پاسخگویی به شبهات بپردازند، در این صورت می‌توانند تاثیر بیشتری بر کاربران داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه هنوز مسئله تبلیغ دین در فضای مجازی برای طلاب و حوزههای علمیه همگانی نشده است، تشریح کرد: تبلیغ در فضای مجازی باید به مرحله عینی و عملی برسد و در قالب دستورالعمل اجرایی برای طلاب و کارشناسان دینی محقق شود.

کارشناس فضای مجازی بابیان اینکه تبلیغ در فضای مجازی یک دانش تخصصی است و هیچ‌یک از طلاب ما آموزش تخصصی در این زمینه را نمیبینند، خاطرنشان کرد: مبلغان فضای مجازی باید با روانشناسی و ارتباطات آشنایی داشته باشند و این مهم نیاز به شناخت درست از زبان فضای مجازی، شناخت درست و کامل از مخاطب فضای مجازی، تولید محتوای مناسب دارد.

ارسال نظرات