نماینده مردم ماهنشان در مجلس شورای اسلامی با مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۸۷۴۰۷۸۵
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان در دیدار نماینده مردم ماهنشان، و ایجرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رشد کمی برنامه های صدا و سیمای مرکز زنجان در سالهای اخیر گفت: میزان پخش برنامه های شبکه اشراق به 20 و شبکه استانی رادیوبه24 ساعت رسیده و این حجم گسترده تولید و پخش برنامه های رادیوئی و تلویزیونی و تلاش در جبهه فرهنگی نیاز به حمایت و پشتیبانی جدی دارد.

صفری جایگاه رسانه استانی را دربین مردم خوب ارزیابی کرد و افزود: طبق نظر سنجی های صورت گرفته میزان مخاطب شبکه اشراق75درصد بوده و هم اکنون و جایگاه خوبی بین مراکز استانی سازمان را دارد . شبکه استانی صدا هم در رتبه هفتم کشوری است و خوشبختانه استان زنجان در ردیف سه استان آخر در استفاده از گیرنده های ماهواره ای است.

وی مهمترین مطالبه مردم نواحی مختلف استان را بهره مندی از شبکه های دیجیتال دانست و اظهار داشت:با توجه به درخواست های مکرر مسئولین و ساکنان مناطق باقی مانده استان درصورت تامین اعتبارات لازم امیدواریم که باقی مانده مناطق فاقد پوشش دیجیتال هم از این نعمت برخوردار شوند.

صفری تعداد ایستگاههای استان را137 ایستگاه اعلام کرد و گفت:98درصد جغرافیای استان تحت پوشش پخش آنالوگ و 90درصد استان زیر پوشش دیجیتال است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان رسالت اصلی رسانه ملی را تعامل با دولت و مجلس درجهت رفع مشکلات و موانع توسعه استان دانست و تصریح کرد:برابر منویات رهبر معظم انقلاب، باید چهارچوب حرکت همه وفاق و وحدت ملی، ایجاد روحیه امید و نشاط درجامعه و بیان خدمات نظام اسلامی باشد در این راستا رسانه استانی همانند گذشته در این مسیر حرکت کرده و خواهد کرد .

همچنین نماینده مردم ماهنشان، و ایجرود در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به نقش حساس صداوسیما در جامعه گفت:امام راحل(ره) از رسانه ملی به عنوان دانشگاه عمومی یاد کردند که نشان دهنده اهمیت این نهاد مهم فرهنگی در عرصه های مختلف کشورمان است.

دکترخاتمی با تشکر از مدیران و کارکنان رسانه استانی، برنامه های شبکه اشراق و شبکه استانی رادیو را فرهنگ ساز و مبتنی بر ارزشهای اسلام و انقلاب بیان کرد ، خوستار طرح بیشتر دغدغه های مردم از رسانه استانی شد و افزود: با توجه به جنگ رسانه ای دشمن و تقابل سازمان صداوسیما دراین جبهه نابرابر مصمم هستیم در مجلس شورای اسلامی با بررسی مشکلات و تنگناهای رسانه ملی درحد مقدورات این موانع را برطرف کنیم.

وی با اشاره به مطالبه مردم حوزه انتخابیه خود در خصوص بهره مندی از پخش دیجیتال، بر تکمیل پوشش دیجیتال مناطق باقی مانده استان تاکید کرد.

در ادامه این دیدار اقای دکتر خاتمی و هیت همراه از استودیوهای پخش و تولید سیما، استودیو پخش صدا، نودال مرکزی و آپ لینک مرکز بازدید کردند.

ارسال نظرات