استاندار زنجان:

لزوم کنترل و نظارت صحیح نظام مهندسی در احداث ساختمان ها را موجب بهبود فضای شهری

با نظارت جدی نظام مهندسی ساختمان، روح مهندسی در معماری شهری حاکم می شود و با فرهنگسازی در صنعت ساختمان، می توان مردم را به استفاده از طرح های معماری کارشناسی شده و مقاوم سازی ساختمان ها ترغیب نمود.
کد خبر: ۸۷۴۰۷۸۶
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در دیدار اعضای شورای حمل و نقل استان، وزارت راه و شهرسازی را یکی از مهمترین وزارتخانه های کشور دانست و گفت: با توجه به حجم بالای ماموریتهای محول شده به وزارت راه و شهرسازی باید بخش عظیمی از درآمدهای کشور به این حوزه اختصاص یابد.

مهندس اسداله درویش امیری در ادامه به نقش جدی و اساسی تصمیمات کمیسیون ماده 5 در زیباسازی و جایگاه مبلمان شهری اشاره نمود و افزود: توجه به معماری و صنعت ساختمان در حفاظت از سلامت جامعه در هنگام وقوع حوادث و بلایای طبیعی بسیار موثر خواهد بود.

وی عدم توجه به ایجاد فضای سبز و احداث صددرصدی سطح اِشغال ساختمان ها از سوی مسئولین شهرداری و نظام مهندسی ساختمان را خیانت به مردم و نظام شهرسازی دانست و اظهار داشت: باید در ترویج فرهنگ شهرنشینی به سازندگان ساختمان ها یادآور شویم که به ایجاد فضای سبز توجه جدی تری صورت پذیرد.

مقام عالی استان کنترل و نظارت صحیح نظام مهندسی در احداث ساختمان ها را موجب بهبود فضای شهری عنوان نمود و گفت: با نظارت جدی نظام مهندسی ساختمان، روح مهندسی در معماری شهری حاکم می شود و با فرهنگسازی در صنعت ساختمان، می توان مردم را به استفاده از طرح های معماری کارشناسی شده و مقاوم سازی ساختمان ها ترغیب نمود.

استاندار زنجان از وضعیت جاده های شهرستان های خدابنده و ماهنشان انتقاد نمود و با تاکید بر تکمیل احداث بیمارستان ابهر در سالجاری یادآور شد: با بهره برداری از بیمارستان ابهر ضمن استفاده ساکنین شهرهای ابهر و سلطانیه، بدلیل قرار گرفتن این شهرستان در کنار جاده ترانزیتی استان، مسافران عبوری از این جاده ترانزیت نیز می توانند از خدمات بهداشتی و درمانی این بیمارستان بهره مند شوند.

در ادامه این دیدار مدیرکل راه و شهرسازی استان گزارشی از وضعیت راه ها و جاده های استان زنجان ارائه نمود و گفت: وجود 5700 کیلومتر راه اصلی و فرعی در استان زنجان 2درصد از راههای ارتباطی کشور را شامل می شود و بیش از 90 درصد حمل و نقل استان از طریق راههای ارتباطی زمینی انجام می پذیرد.

مهندس وثوقی توسعه بزرگراه ها در استان زنجان را از مهمترین اولویت های این اداره کل برشمرد و افزود: هم اکنون بیش از 75 درصد راههای استان آسفالت شده و 98 درصد جمعیت روستایی از راه آسفالته برخوردار هستند.

وی در ادامه از تفکیک راهداری استان از مجموعه راه و شهرسازی و پپیوستن آن به اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان خبر داد و اظهار داشت: اقدامات لازم درخصوص تفکیک و ادغام این مرکز در دست اجرا می باشد.

گفتنی است، پوشش کارشناسی 200 پروژه راه و ساختمان استان توسط آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، ارائه خدمات پیش بینی هفتگی و سه روزه آب و هوای استان و ارائه تحلیل های اقلیمی توسط اداره کل هواشناسی، توسعه باند و ترمینال فرودگاه زنجان و نقش اقدامات 8 پاسگاه پلیس راه در کاهش آمار تلفات جاده ای استان بویژه در ایام پیک سفرهای نورورزی و تابستانی از جمله گزارشاتی بود که مدیران و اعضای شورای حمل و نقل استان زنجان در این دیدار ارائه نمودند.

ارسال نظرات