استاندار زنجان:

آمار و اطلاعات دقیق پایه اصلی تصمیمات کشور می باشد

در بخش های مختلف اداری، اجرایی و سیاسی کشور، آمار و اطلاعات دقیقی که از سرشماری ها بدست می آید مبنای تصمیمات خواهد بود.
کد خبر: ۸۷۴۰۷۹۱
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در نخستین جلسه ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال95 استان، آمار و اطلاعات دقیق را پایه اصلی تصمیمات کشور دانست و گفت: در بخش های مختلف اداری، اجرایی و سیاسی کشور، آمار و اطلاعات دقیقی که از سرشماری ها بدست می آید مبنای تصمیمات خواهد بود.

مهندس درویش امیری با اشاره به فراگیری سیستم های مرتبط به IT در تمامی نقاط کشور و بهره گیری از نرم افزارهای متعدد در اجرای سرشماری ها افزود: خروجی اطلاعات بدست آمده از سرشماری ها بویژه در سه بخش نفوس و جمعیت، اشتغال و تعداد خانوارها بسیار مهم و موثر خواهد بود.

مقام عالی استان بر ضرورت جلب اعتماد عمومی از سوی مسئولین و مامورین اجرای سرشماری تاکید نمود و افزود: در جلب اعتماد عمومی، صدا و سیما، رسانه های جمعی و شبکه های مجازی نقش بسیار مهمی دارند و انتظار میرود در این زمینه با سازمان برنامه و بودجه همکاری های لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اطلاعات بدست آمده از سرشماری مأخذ تصمیمات مدیریتی و برنامه ریزی در سطح کشور قرار میگیرد، تصریح داشت: چنانچه اطلاعات ارائه شده از دقت کافی برخوردار نباشد در برنامه ریزی های آتی به زیان مردم خواهد بود.

استاندار زنجان با اشاره به تشکیل ستادهای شهرستانی سرشماری به ریاست فرمانداران، خاطر نشان ساخت: تمامی دستگاههای ستادی و اجرایی استان در تامین نیروی انسانی، تجهیزات و خودروی مورد نیاز در اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن سالجاری همکاری تنگاتنگی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان داشته باشند.

ارسال نظرات