رصد رسانه‌ها در آیینه «بسیج»

واکنش باهنر به اظهارات هاشمی/حمله وزیر کشور به صدا و سیما/جگرمان سوخت

سرویس سیاسی خبرگزاری بسیج در تلاش است همه روزه، ساعت 11، رصد سریع رسانه های مختلف کشور را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. با ما همراه باشید...
کد خبر: ۸۷۴۰۸۲۳
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
سرویس سیاسی خبرگزاری بسیج –  رصد رسانه های مجازی و مکتوب امروز (17شهریور  1395) خلاصه‌ای از مهمترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است مهم و قابل توجه باشد را در اختیار مخاطبان قرار می دهد.

باشگاه خبرنگاران- مصیبت کشور از نظر توکلی

واکنش باهنر به اظهارات هاشمی

احمد توکلی رئیس سازمان دیدبان شفافیت و عدالت، در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه بین این سازمان و مجمع بانک‌ها با اشاره به قرارداد FATF اظهار کرد: زمانی که تسلیم قرارداد FATFبشویم، الزاماتی برای کشور فراهم می‌شود که همگی این الزامات قابل بحث است و به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.   توکلی با بیان اینکه میل به عدم شفافیت، مصیبت ما است، تصریح کرد: اگر این قرارداد آشکار باشد، محاسن آن نیز آشکار خواهد شد و اگر مردم از جزئیات و محاسن این قرارداد آگاه شوند، دولت را حمایت می‌کنند.

فارس- تهدید وزیر اقتصاد به استیضاح

واکنش باهنر به اظهارات هاشمی

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت و گو با فارس گفته است: طی صحبتی که با برخی نمایندگان مجلس داشتیم، آن‌ها نیز از این توافق بسیار نگران هستند و قصد داریم در صورتی‌ که توافق FATF ملغی نشود تا حد استیضاح وزیر اقتصاد پیش برویم.

مهر- واکنش باهنر به اظهارات هاشمی

واکنش باهنر به اظهارات هاشمی

محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین درباره اظهارات رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره کاهش بودجه نظامی گفت: در مسائل اقتصاد کلان باید نسبت‌ها را متعادل در نظر بگیریم. باید درصد سهم هر بخش از امور کشور را از بودجه عمومی مدیریت کنیم. دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: چه آقای هاشمی و چه هر کس دیگر اگر بگوید بودجه دفاعی نیاز نداریم، از روی نا آگاهی است.

رجانیوز- وقتی هاشمی دهان هاشمی را می بندد

واکنش باهنر به اظهارات هاشمی

اولین بار که هاشمی با انتشار توئیت "دنیای امروز دنیای گفتگوست نه دنیای موشک" به تقویت بنیه دفاعی کشور حمله کرد، رهبر انقلاب فرمودنداینکه بگویند فردای دنیا، فردای مذاکره است، دنیای موشک نیست این اگر از روی ناآگاهی گفته شود که ناآگاهی است؛ اما اگر از روی آگاهی باشد خیانت است. حال که مجددا هاشمی از این اعتقاد خود رونمایی کرده است. هاشمی رفسنجانی در کنار سابقه  حضورش در مهمترین ارکان کشور و طبعا اطلاع وی از تهدیدات نظامی علیه ملت ایران، از نظر علمی و مبانی دینی نیز نسبت به لزوم تقویت بنیه دفاعی «ناآگاه» نیست، پس ...

خبرگزاری دانشجو- پاسخ ذلیلانه رئیس بانک مرکزی به روزنامه‌نگار خارجی

واکنش باهنر به اظهارات هاشمی

سعید زیبا کلام استاد فلسفه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران در گفت‌‌وگو با خبرگزاری دانشجو گفته است:  خبرنگار از «سیف»،  رئیس بانک مرکزی کشورمان، می‌پرسد: «سؤالي كه من فكر مي‌كنم براي هر سرمايه‌گذار خارجي به ويژه آمريكاييان مطرح مي‌شود اين است كه اگر آنها تجارت با شما را آغاز كنند تا چه ميزان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را با اين كار خود مورد حمايت يا تقويت مالي قرار مي‌دهند؟ و آيا به واقع امكان دارد كه سپاه پاسداران را از كل اقتصاد غربال كرد؟» رئیس کل بانک مرکزی بدون هیچ اعتراضی و یا تذکری که سپاه پاسداران یکی از مهمترین نهادهای رسمی و قانونی حکومت ایران است و دولت ايران هيچگاه هيچ نوع جدايي از آن را براي لحظه‌اي قائل نمي‌شود، پاسخ می‌دهد که اقتصاد ايران بسيار شفاف است و اطلاعات مالي به سهولت قابل دسترس است، شما مي‌توانيد در فرآيند بانكيِ مشتري خود را بشناسيد ورود كنيد و از خدمات موجود استفاده كنيد،همچنین هر سرمايه‌گذار خارجي مي‌تواند از اين خدمات براي تعيين هويت مشتريان بهره‌مند شود، شما مي‌توانيد اين خدمات موجود در كشور را خريداري كنيد. شركت‌هاي مختلفي وجود دارند. آنها شركت‌هاي معتبري هستند که خدمات مشتري خود را شناخته و در اختيار شما مي‌گذارند، بنابراين اين شركت‌ها و بنگاه‌ها خلأ اطلاعاتي شما را برطرف مي‌كنند به طوري كه شما بتوانيد تصميم‌هاي درستي بگيريد.

ایرنا- پاسخ توئیتری ظریف به مفتی اعظم سعودی

واکنش باهنر به اظهارات هاشمی

ظریف  در پاسخ به اظهارات عجیب 'عبدالعزیز آل شیخ' مفتی اعظم عربستان که گفته است ،ایرانیان مسلمان نیستند،  در پیامی توئیتری نوشته است: اقعا که هیچ شباهتی بین اسلام ایرانیان و اکثریت مسلمانان با افراط گرایی نژادپرستانه ای که مفتی وهابی و بانیان سعودی تروریزم تبلیغ می کنند، وجود ندارد. 

وطن امروز- جگرمان سوخت

واکنش باهنر به اظهارات هاشمی

دکتر روح افزا، همسر شهید دکتر حاتمی از شهدای حوادث خونبار حج سال گذشته در گفت‌و‌گو با «وطن‌امروز»با اشاره به اظهارات وزیرخارجه پس از فاجعه منا گفت: شما جایی سراغ دارید که آقای روحانی تاکید بر پیگیری مساله داشته باشند؟ ما درباره شهدای‌مان هیچ حمایتی از دولت ندیدیم. آقای ظریف وقتی مصاحبه کردند که ما با دادن چند صد شهید با سعودی قطع رابطه نکردیم؛ شما نمی‌دانید چقدر جگرمان سوخت. به آنها می‌گویند برادران سعودی! آنها برادر می‌شوند؟ باور کنید اگر واکنش قاطع رهبر معظم انقلاب نبود، امکان بازگشت بدن شهدای ما وجود نداشت.

کیهان-  سایه شوم FATF با بیانیه برطرف نمی‌شود

واکنش باهنر به اظهارات هاشمی

پس از انتقادهای فراوان نخبگان و دلسوزان، نسبت به قرارداد FATF و انتشار دو نمونه از نامه‌های حاکی از خودتحریمی بانک‌های داخلی، سیف، رئیس کل بانک مرکزی نامه‌ای  منتشر کرد و ضمن تصریح به اینکه هیچ یک از بانک‌ها حق ندارند تحریم‌های خارجی را اعمال کنند گفت: «تمام بانک‌ها و موسسات مالی می‌توانند با کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی اعم از آنکه نام آنها در فهرست تحریم‌ها قرار داشته باشد یا خیر، روابط مالی و تجاری داشته باشند...هیچ نوع محدودیتی ناشی از تحریم‌ها در داخل کشور وجود ندارد... جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه این تحریم‌ها را به رسمیت نشناخته و آنها را اجرا نخواهد کرد.» این اقدام در جای خود قابل تقدیر بود اما بحث مهم و ایراد‌های محوری در خصوص این پیمان مغفول و مسکوت ماند. ز جمله این ایرادها، ایرادهای عدم شفافیت است. عدم شفافیت به این معنی که دولت چیزی از متن قرارداد با FATF و تعهداتش را در این مورد نه تنها به اطلاع عموم نرسانده بلکه نمایندگان مجلس و صاحب‌نظران و کارشناسان نیز از آن بی‌اطلاع هستند! به نظر می‌رسد دولتمردان، می‌کوشند با پنهان کردن حقایق تلخ این تعهد بی‌سابقه تاریخی،مردم را در بی‌خبری نگه دارند و چراغ خاموش،این پیمان خطرناک را اجرایی کنند!حال آنکه باید به آنها یاد آوری کرد که این خطرات،با بیانیه و نطق و ... برطرف نمی‌شود.

آرمان- روحاني اصلاح‌طلبان را دودل نكند

واکنش باهنر به اظهارات هاشمی

محمدجواد حق شناس در گفت‌وگو با آرمان امروز گفته است: اقاي روحاني بايد قدر اين حمايت‌هاي اصلاح‌طلبان را بداند و متناسب با انتخابات، فضاي مناسبي را خلق كند و نيروهاي اصلاح‌طلبي را نسبت به عملكرد خود با ترديد و شك و دودلي همراه نكند.

جوان- قانون شكني در ارتقاي روابط ايران و بريتانيا

واکنش باهنر به اظهارات هاشمی

این روزنامه نوشت: در جريان مذاكرات ايران و بريتانيا روشن شد كه يكي از اختلافات دو كشور تلاش انگليسي‌ها براي وارد تجهيزاتي به سفارت انگلستان بود كه مي‌توانست مصارفي به غيراز ارائه خدمات كنسولي داشته باشد. 
وزارت خارجه بايد بداند كه رفتار بريتانيا در موضوعات مشترك به هيچ عنوان قابل اعتماد نبوده است و اين كشور به دنبال سلطه جويي از موضع خود بوده است. در اين باره هم يك وفاق جمعي در افكار عمومي مردم ايران وجود دارد، به گونه‌اي كه ضرب‌المثل معروف كار كار انگليسي‌هاست همچنان به گوش مرد آشناست. 

به نظر مي‌رسد اين وظيفه دولت اصلاحات است كه به روشني فرآيند قانوني ارتقاي روابط بين دو كشور را توضيح دهد و هم اين نكته را به صورت جدي بيان كند كه چه تدابيري درباره اقدامات احتمالي انگلستان عليه نظام جمهوري اسلامي به اجرا در خواهد آورد.

شرق- حمله وزیر کشور به صدا و سیما

واکنش باهنر به اظهارات هاشمی

وزیر کشور درباره عملکرد سازمان صداوسیما گفت: رویکرد صداوسیما نسبت به دولت فرازوفرود داشته است، ولی تمامی نگاه‌ها متمرکز بر بخش خبر است و بیشتر جلوه‌گری می‌کند. صداوسیما دریای بزرگی است و من با ٣١ استان و ٣١ صداوسیما در ارتباط هستم. مخاطبان این شبکه‌ها دو برابر شبکه‌های ملی است و ما رضایت صددرصدی از آنها داریم. همان‌طور که می‌دانید، من نماینده قوه‌ مجریه در صداوسیما هم هستم و در برخی مواقع بی‌انصافی و بی‌ملاحظگی و حرکات غیرحرفه‌ای دیده‌ام.




ارسال نظرات