معاون صدای جمهوری اسلامی ایران گفت: دفاع مقدس اعتقادی است‌که برای‌ما قداست‌دارد؛ لذا‌ همه شبکه‌های رادیویی‌در‌ طول سال‌برنامه‌ریزی می‌کنند تا‌ برنامه‌هایی با موضوع‌دفاع مقدس پخش کنند.
کد خبر: ۸۷۴۰۸۵۵
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۰
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، «نسرین آبروانی»، معاون صدای جمهوری اسلامی ایران عصر امروز در مراسم رونمایی از هفتاد نمایش رادیویی با موضوع دفاع مقدس که در شورای عالی مدیران معاونت صدای جمهوری سلامی ایران با حضور سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به اینکه موضوع دفاع مقدس در طول سال برای ما موضوعیت دارد، اظهار داشت: دفاع مقدس اعتقادی است که برای ما قداست دارد؛ لذا همه شبکه های رادیویی در طول سال برنامه ریزی می کنند تا با پخش برنامه هایی فرهنگ دفاع مقدس، برای نسل های بعدی ما جاری و ساری بماند.

در ادامه این مراسم دکتر صدیقه اعتماد سعید مدیر شبکه رادیو سلامت به بخشی از برنامه های این شبکه که با موضوع دفاع مقدس پخش می شود، اشاره کرد و گفت: این شبکه حدود دو سال است که هر روز تاریخ شفاهی پزشکان حاضر در دوران دفاع مقدس را پخش می کند اما موضوعی که جای دارد بیشتر در هفته دفاع مقدس به آن بپردازیم، بحث ارایه خدمات پزشکی به بازماندگان جنگ تحمیلی، خانواده در جنگ و تأثیر دفاع مقدس در پیشرفت های پزشکی، است.

علی سیفی مدیر شبکه رادیویی جوان هم از اختصاص روزانه یک ساعت از برنامه های این شبکه به دفاع مقدس، عنوان کرد: در هفته دفاع مقدس این شبکه 1560 دقیقه درباره موضوعاتی مانند موسیقی دفاع مقدس، عکاسان دفاع مقدس، بازخوانی پرونده ها از جمله پرونده منافقین، معرفی کتاب و مصاحبه با خانواده شهدای هسته ای، برنامه هایی را پخش خواهد کرد.

حمیدرضا مقدسی مدیر رادیو صبا نیز با اشاره به اینکه در زمینه طنز دفاع مقدس کارهای خوبی شده، بیان داشت: در  هفته دفاع مقدس پنج عنوان برنامه از جمله برنامه ای طنز با عنوان «لبخند خوبان» خواهیم داشت.

در ادامه سعید معدن‌کن مدیر شبکه رادیوی جوان از پخش برنامه «لبخندهای خاکی» که خاطرات شیرین دفاع مقدس را از زبان رزمندگان بازگو می کند، خبر داد و اظهار داشت: در شروع برنامه های روزانه این شبکه هفت برنامه در موضوعات مختلف پخش می شود که برای هفته دفاع مقدس نیز هشت برنامه پنج دقیقه ای را برای پخش آماده کرده ایم.

همچنین داداشی مدیر پخش و نظارت شبکه رادیو ایران هم به اختصاص برنامه هایی برای گرامی داشت شهدای مدافع حرم اشاره کرد و گفت: در طول هفته دفاع مقدس برنامه های مختلفی مانند پخش دعاهای اخلاقی فرماندهان در زمان اذان گاهی، موسیقی فیلم های دفاع مقدس، نقش زنان در دفاع مقدس، ویژه برنامه شکست حصر آبادان و پوشش مراسم رژه 31 شهریور، را پیش بینی کرده ایم.  

رضا کوچک زاده مدیر رادیو گفت و گو هم تصریح کرد: نقش بسیج و جهاد سازندگی و در دوران دفاع مقدس بویژه در اقتصاد مقاومتی، گفت و گو با نویسندگان دفاع مقدس، پرداختن به موضوع موسیقی و تأتر دفاع مقدس، از جمله برنامه های پیش بینی شده برای هفته دفاع مقدس در این شبکه است.

محمدرضا قربانی مدیر رادیو نمایش نیز از اختصاص 70 عنوان نمایش رادیویی خبر داد و بیان داشت: این تعداد نمایش شامل 134 قطعه نمایش با موضوع مختلف می شود.

در ادامه مراسم محمدصادق رحمانیان مدیر رادیو فرهنگ هم گفت: پخش مستند گزارشی، تازه های شعر، خوانش کتاب و سرودهای دفاع مقدس، معرفی موزه های دفاع مقدس و پوشش هفته فیلم مقاومت بخشی از برنامه های این شبکه رادیویی برای هفته دفاع مقدس است.

معرفی شهدای ورزشکار از شبکه رادیو ورزش، گفت و گو با رزمندگان و جانبازان قرآنی توسط شبکه قرآن و پخش 1000 دقیقه ویژه برنامه از سوی شبکه اقتصاد، برنامه های دیگری هستند که صدای جمهوری اسلامی ایران با موضوع دفاع مقدس آن هارا پیش بینی کرده است.
ارسال نظرات