رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی در چهار ماهه گذشته تاکنون 550 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به واحدهای نیمه تعطیل این استان پرداخت شده است.
کد خبر: ۸۷۴۰۸۶۳
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۰

خلیل قاسمی سه شنبه درحاشبه برگزاری نشست ستاد مدیریت راهبردی اقتصاد مقاومتی هرمزگان درگفت وگوبا خبرنگاران اظهار کرد: تسهیلات ذکر شده به 219 واحد نیمه تعطیل و همچنین واحدهایی که مشکل نقدینگی داشتند وطرح های با پیشرفت فیزیکی بالای 60درصد پرداخت شده است.

این مقام مسئول، مجموع اعتبار پیش بینی شده دراین زمینه را برای هرمزگان چهار هزارو 50 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این تسهیلات تا پایان امسال به 304 واحد تولیدی دارای مشکل نقدینگی و نیمه تعطیل درقالب اقتصاد مقاومتی پرداخت می شود.

به گفته وی از ابتدای امسال تاکنون 782 متقاضی برای دریافت تسهیلات درقالب اقتصاد مقاومتی به سامانه مراجعه کرده اند که 603 نفرازآنان ثبت سامانه شده و از این تعداد 383 مورد در کارگروه رونق تولید بررسی و درنتیجه پرونده 372 مورد به بانک عامل ارجاع شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یادآورشد: ازاین تعداد تاکنون 219 مورد با پرداخت 550 میلیارد ریال عملی شده و82 پرونده نیز درمرحله حال انعقاد قرارداد است.

وی تعداد پروژه های هدف گذاری شده برای این سازمان درقالب اقتصاد مقاومتی را برای سال جاری 304واحد با اعتبار پیش بینی شده چهارهزارو 50میلیارد ریال(405میلیارد تومان) ذکر کرد.

قاسمی پیش بینی کرد: با فعال شدن واحدهای نیمه فعال درقالب طرح های اقتصاد مقاومتی تا پایان امسال ضمن ایجاد دوهزارو 499 شغل میزان تولید نیز به دو میلیون 203هزارتن افزایش یابد.

وی با اشاره به پیگیری مشتمر و حمایت همه جانبه استاندار و همچنین همکاری خوب بانکها گفت: با اجرای طرح رونق اقتصادی و راه اندازی کامل 360 واحد تولیدی مشکل دار این استان، میزان اشتغال ایجاد شده تا سال آینده به سه هزارو 700 نفر و تولیدات این واحدها نیز بطور متوسط به هفت میلیون 861هزارتن افزایش می بابد.

دراطلاعات منتشره آمده است: ابتدای امسال دستورالعمل واحدهای مشکل دار تحت عنوان بسته رونق تولید با هدف حمایت از این واحدها(کمبود نقد ینگی) درقالب اقتصاد مقاومتی از سوی فرماندهی این ستاد به استانها ابلاغ شد که در کارگروه های اختصاصی مربوطه به صورت هفتگی مورد بررسی قرار گرفت که با همکاری خوب بانکها تاکنون موفقیت مناسبی داشته است.

ارسال نظرات