متأسفانه در یک سال گذشته به دلیل اختلاف بین راه و شهرسازی و سازمان شهرداری‌ها حتی یک کیلوگرم قیر نیز به شهرداری‌ها ارائه نشده است.
کد خبر: ۸۷۴۰۸۷۲
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج ازسرعین به نقل از چشمه لر، رضا زنده‌دل به نمایندگی از شهرداران استان در همایش شهرداران، شوراها و دهیاران که با حضور اعضای کمیسیون عمران مجلس در ساختمان نظام مهندسی ساختمان در اردبیل برگزار شد، گفت:‌ هر سازمان، نهاد و مؤسسه‌ای برای رسیدن به اهداف خود به دو مؤلفه شامل سرمایه انسانی و سرمایه مالی تکیه دارد.

شهردار سرعین با بیان اینکه شهرداری‌ها در حوزه سرمایه انسانی با 300 هزار نیروی انسانی و جذب و استخدام آنها به اشکال مختلف شامل نیروی رسمی، پیمانی، قراردادی، حق‌الزحمه و شرکتی روبه‌رو هستند، افزود: جالب است دو نفر کارمند مشابه در مجموعه شهرداری با یکدیگر حقوق‌های متفاوتی را دریافت می‌کنند که این خود معضلات جدی را به همراه داشته است.

شهردار سرعین با بیان اینکه 100 هزار نفر نیروی شهرداری‌ها وضعیت استخدامی مشخصی ندارند و 70 هزار نفر نیز به دلیل مجوز استخدامی نداشتن در قالب شرکت‌های وابسته وارد شهرداری‌ها شدند، گفت: ما هیچ ردیفی برای پرداخت حقوق آنها نداریم.

زنده‌دل تفاوت فاحش حقوق پرسنل شهرداری را با کارمندان سایر ادارات یادآور شد و تاکید کرد: این تفاوت سبب شده تا همه کارکنان شهرداری به فکر خروج از شهرداری و استخدام در سایر دستگاه‌ها باشند.

زنده‌دل به لایحه حمایتی دولت از شهرداری‌ها و شوراها در مدیریت یکپارچه و افزایش توان مالی اشاره کرد و ادامه داد: درآمد شهرداری‌ها در شهرهای کوچک از محل مالیات بر ارزش افزوده و عوارض محلی بسیار پایین است و این عادلانه نیست که براساس شاخص جمعیت این منابع و اعتبارات توزیع شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: شهرداری سرعین به طور معمول به پنج هزار نفر جمعیت این شهر باید ارائه خدمات کند اما در فصل گردشگری روزانه به 70 هزار نفر گردشگر ورودی به این شهر خدمات ارائه می‌کند که این افزایش جمعیت همخوانی با منابع اعتباری ندارد و این روند باید به سمت نگاه کیفی و نه کمی به این مقوله سوق‌ یابد.

زنده‌دل با انتقاد از برخی شرکت‌ها و سازمان‌هایی که فعالیتشان را در استان انجام داده اما مالیات بر ارزش افزوده را به دلیل حضور پرسنل خودشان در تهران در پایتخت واریز می‌کنند، اظهار کرد: این نهایت ظلم و جفا در حق شهرداری ها است.

وی تصریح کرد: متأسفانه از محل درآمد آب‌های گرم و معدنی سرعین درآمدی کمی نصیب شهرداری می‌شود که از سال گذشته و با پیگیری اعضای شورای اسلامی شهر و عنایت استاندار محترم محقق شده است که انتظار می‌رود افزایش یابد بخصوص اینکه این عوارض به خزانه واریز می شود حال آنکه باید در استان و به طور ویژه شهر سرعین هزینه شود.

زنده‌دل بدهی ادارات به شهرداری‌ها را که قابل وصول نیست، یکی از معضلات جدی بیان کرد و گفت: در نقطه مقابل تأمین اجتماعی در قبال طلب خود از شهرداری به راحتی قادر است حساب شهرداری را مسدود و طلب خود را دریافت کند.

وی پرداختی مردم را در حوزه ساخت و ساز و بیمه کارگران ساختمانی به تأمین اجتماعی سنگین توصیف کرد و افزود: 15 درصد عوارض پروانه ساختمانی متعلق به تأمین اجتماعی است و این سازمان حتی مبالغی را از بها خدمات شهرداری کسر کرده و به حساب خود واریز می‌کند که این نهایت ظلم در حق شهروندان ‌است.

زنده‌دل به وضعیت نابسامان املاک غیررسمی و غیر سنددار در شهرها اشاره کرد و ادامه داد: سازمان ثبت سندی را به اینها واگذار نمی‌کند و به تبع آن شهرداری نیز قادر به صدور مجوز ساخت و ساز نیست که این کار سبب شده تا ساخت و سازهای غیرقانونی و غیرمجاز افزایش یافته و این خود آسیبی به سیمای شهرهاست.

شهردار سرعین بیان کرد: شهرداری‌ها ویترین نظام اسلامی هستند و باید فعالیت‌های متعدد آنها مورد حمایت جدی قرار گیرد اما متأسفانه در یک سال گذشته به دلیل اختلاف بین راه و شهرسازی و سازمان شهرداری‌ها حتی یک کیلوگرم قیر نیز به شهرداری‌ها ارائه نشده است.

ارسال نظرات