خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه رزن تهاجم فرهنگی دشمن را از مهم‌ترین عوامل کم رنگ شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: یکی از اهداف تهاجم فرهنگی از بین بردن روحیه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.
کد خبر: ۸۷۴۰۹۰۷
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲

سرهنگ ابوالفضل برات‌زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر فریضه واجبی است که عموم مردم آن را فراموش کرده‌اند.

وی افزود: می‌توان از دلایل فراموشی این فریضه به گسترش منکرات و بی‌توجهی خواص، تبلیغات سوء دشمنان اسلام وانقلاب و کارکرد ضعیف نهادهای دولتی اشاره کرد.

فرمانده سپاه ناحیه رزن تهاجم فرهنگی دشمن را از مهم‌ترین عوامل کم رنگ شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و خاطرنشان کرد: یکی از اهداف تهاجم فرهنگی از بین بردن روحیه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

وی با بیان اینکه در احادیث و روایات بر امر به معروف و نهی از منکر تأکید شده است، گفت: اسلامی شدن جامعه به نحوی در گرو درست اجرا شدن امر به معروف و نهی از منکر است.

برات‌زاده ابراز داشت: با توجه به اهداف جمهوری اسلامی که اسلامی شدن جوامع بشری است جایگاه امر به معروف و نهی از منکر به خوبی روشن می‌شود.

وی افزود: با توجه به گستره این فریضه الهی و حساسیت و ظرافت بالای موضوع باید آموزش‌های لازم برای اقشار مختلف مردم داده شود تا بتوانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

فرمانده سپاه ناحیه رزن جایگاه امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه فعلی برابر با حیات جامعه اسلامی دانست و افزود: امر به معروف مصادیق متعدد و مختلفی دارد و می‌توان گفت در اکثر حوزه‌ها از قبیل سیاسی، فرهنگی، اعتقادی، رفتاری، اجتماعی و اقتصادی مصداق دارد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی در رابطه با احیای این فریضه الهی در سطح سپاه ناحیه در حال اجراست ، گفت: از مهمترین این برنامه‌ها تشکیل و برگزاری جلسات ستاد احیای شهرستان و مطالبه از ادارات بوده است.

برات‌زاده عنوان کرد: تشکیل هیئت‌های امر به معروف و نهی از منکر در سطح حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مدیران شهرستان، تشکیل شوراهای امر به معروف در ادارات و برگزاری مانور تذکر لسانی بین اقشار مردم از دیگر برنامه‌های اجرایی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات