رییس انجمن انبوه‌سازان مسکن : از ما رای گرفتند تا از تولید حمایت کنند اما اینکار را نکردند

روحانی "آخوندی" را توبیخ کند، خانه‌دار کردن با روش "سپرده‌گذاری" مختصِ پولدارهاست

مجتبی بیگدلی با بیان اینکه تحلیل‌های غلطی به دولت ارایه می‌شود اذعان کرد که وزارت راه و شهرسازی وارد یک رکود بزرگ شده است. این رکود در یک قرن اخیر بی سابقه است.
کد خبر: ۸۷۴۰۹۱۶
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج،  به تازگی رئیس جمهوری گفته است که  هدیه دولت به مسکن اولی‌ها  این است که برای نخستین بار سود تسهیلات وام مسکن یک رقمی شده  و از 11 درصد به 8 درصد برای بافت فرسوده و 9.5 درصد برای بافت‌های غیر فرسوده کاهش می‌یابد.

خرداد ماه سال گذشته بانک مسکن از ابلاغ پرداخت وام 80 میلیون تومانی برای کلانشهر تهران ، وام 60 میلیون تومانی برای سایر شهرها تا سقف 200 هزار نفر جمعیت و وام 40 میلیون تومانی برای سایر شهرها خبر داد. از قرار معلوم، حداقل نرخ سود تسهیلات براساس مصوبه شورای پول و اعتبار 14 درصد و دوره بازپرداخت تسهیلات جدید مسکن 12 سال است.

مجتبی بیگدلی  با بیان اینکه شق‌ القمر وزارت راه و شهر سازی این است که مردم 80 میلیون پول دربانک مسکن بگذارند تا دو برابر وام بگیرند، در حالیکه فردی که پول خرید تلویزیون ندارد، چگونه می‌تواند چنین پولی را دربانک سپرده گذاری کند؟

وی اظهار کرد: برای دریافت این تسهیلات باید 80 میلیون تومان سپرده گذاری شود، در حالیکه کدام یک از اقشار ضعیف و مستضعف چنین پولی را دارد؟ به گفته دبیر کل جامعه اسلامی کارآفرینان کشور، زوج های جوان در ابتدای زندگی چنین پولهایی را برای سپرده گذاری نزد بانک مسکن ندارند. وی، با بیان اینکه تحلیل های غلطی به دولت ارایه می‌شود به «نسیم آنلاین» اذعان کرد که وزارت راه و شهرسازی وارد یک رکود بزرگ شده است.

بیگدلی گفت که تاریخی ترین  و عمیق ترین رکورد اقتصاد قرن در شرایط حاضر رخ داده و رکوردی که در اقتصاد کشور هویدا شده به دلیل رکودحاکم بر صنعت ساختمان و مسکن است.

رییس انجمن انبوه‌سازان مسکن، تصریح کرد که  کشور های مختلف در دنیا  چون رشد منفی جمعیتی داشته اند به صورت کاذب و با نیت ایجاد اشتغال  صنعت ساختمان را تحریک می کنند. وی، افزود که درحال حاضر در کشور  به صورت سالانه یک میلیون واقعه ازدواج رخ می دهد که این عده نیازمند مسکن بوده و 500 هزار واحد هم بابت  حوادث غیر مترقبه و بافت فرسوده باید احداث شود بنا براین نیاز مسکن در کشور  به هیچ عنوان کاذب نیست.

بیگدلی، با ابراز تاسف  از اینکه  دولت کنونی  حتی یک واحد مسکن هم  در قالب طرح های اعلامی احداث نکرده بیان داشت که  مسکن مهر، همان  طرحی بوده که از ناحیه وزیر راه وشهرسازی یک طرح مزخرف نامیده شده تا به حال 6 میلیون خانواده را صاحبخانه کرده است.

رییس انجمن انبوه‌سازان مسکن اظهار کرد که در طرح مسکن مهر، زمین آن رایگان بوده، پروانه نیم بها و سود بانکی آن هم 4 تا  7 درصد بوده و اقساط آن هم 150 هزار تومان است. وی، گفت که  اصل 35 قانون اساسی به صراحت  در مورد مسکن  برای دولت تکلیف تعیین کرده است بنابراین  چرا وزیر راه وشهرسازی گفته هیچ تکلیفی درقبال تامین مسکن مردم ندارد و خود مردم بایدبرای تامین مسکن خویش کاری انجام دهند.

بیگدلی تصریح کرد که در روز انتخابات آقای روحانی رودر رو از ما رای گرفت و گفت که حامی کارآفرینان است، اما در این دولت حمایت از کارآفرینی مشاهد نمی‌‎شود.

بیگدلی افزود که آقای رئیس جمهوری باید وزیر راه وشهرسازی را توبیخ کند و ادامه داد که طرح خانه دار کردن با روش سپرده گذاری مختص افراد پولدار بوده و دردی از فقرا دوا نمی‌کند.

ارسال نظرات