معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان خواستار نقش‌آفرینی هرچه بیشتر انجمن‌های علمی و دانشجویی در امور اجرایی و محتوایی حوزه آموزش شد.
کد خبر: ۸۷۴۰۹۹۶
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، طالب محمدی در سومین گردهمایی دبیران انجمن‌ها و نشریات دانشجویی دانشگاه‌های فرهنگیان سراسر کشور در سنندج اظهار کرد: تربیت مخصوص پروردگار عالم است و مبنای حق انسان در تعلیم و تربیت هم اراده و لطف خداست و از طریق دین به انسان واگذار شده است.

وی افزود: هیچ نهادی مثل آموزش و پرورش ریشه دینی ندارد و بنابراین آموزش و پرورش جای کمی نیست و بستر توسعه در هر جامعه‌ای محسوب می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: اگر از لحاظ تجربی هم نگاه کنیم که هر کشوری پیشرفته است از آموزش و پرورش کارآمد و پیشرفته‌ای برخوردار است.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان تصریح کرد: آموزش و پرورش بسترساز اصلی تولید علم و نیروی انسانی نخبه و کارآمد است و در این نهاد یک مولفه بسیار تاثیرگذار وجود دارد و آن هم معلم است.

محمدی افزود: تا زمانی که ورودی معلم به عنوان شاخصه اصلی نظام آموزش و پرورش از نیروهای نخبه و متخصص نباشد نمی توانیم تحول آموزش و پرورش را انتظار داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش حوزه‌ای حرفه‌ای و تخصصی است و اگر معلم حرفه‌ای نباشد کارش تخصصی نخواهد بود.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان اظهار داشت: ورود نیروهای فله‌ای در گذشته خسارت‌هایی را به بدنه آموزش و پرورش وارد کرده است که به این زودی‌ها قابل جبران نیست.

محمدی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که نگاه به آموزش و پرورش باید نگاه سرمایه‌گذاری باشد ولی در عمل این مهم کم اتفاق افتاده است و یکی از معبرهای محقق‌شدن این مهم دانشجویان دانشگاه فرهنگیان است و پویایی این دانشجویان پویایی آموزش و پرورش را میسر خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر معلمان حرفه‌ای بیاندیشند و شعاری عمل نکنند و صلاحیت‌های علمی خود را به رخ جامعه بکشانند از آنان استقبال خواهد شد.

محمدی اظهار داشت: باید تحول متناسب با روز انجام دهیم چرا که آموزش و پرورش در دنیا رشد کرده است و باید این مهم را بپذیریم.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان افزود: رمز ماندگاری آموزش و پرورش در عصر توسعه توجه به یک مقوله و آن هم کیفیت آموزشی است.

محمدی تصریح کرد: کیفیت یک شاخص تجملی نیست و پاشنه آشیل آموزش و پرورش همان عدم کیفیت آموزشی است.

وی خاطرنشان کرد: وجود انجمن‌های علمی و محافل دانشجویی و بسترسازی اجتماعی اجتناب ناپذیر است و در این محافل استعدادها کشف می‌شود.

محمدی تصریح کرد: باید زمینه‌ای را فراهم کنیم که خلاقیت‌ها و ایده‌ها بروز پیدا کند و خوراک انجمن‌های علمی را بر روی مسائل کلیشه‌ای محدود نکنید و پویایی این انجمن‌ها مدنظر باشد.

وی افزود: انجمن‌های علمی باید مطالبات اجتماعی و دینی را مدنظر داشته باشند و حس پویایی و آگاهی‌مداران را در بین دانشجویان حفظ نمایند.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان اظهار داشت: انجمن‌های علمی باید واسطه‌ای باشند برای تبیین اسناد تحولی آموزش و پرورش و این اسناد را بررسی کنند و قوانین حاکم در آموزش و پرورش را نقد کنند و ایده‌های نو را ارایه کنند.

محمدی افزود: انجمن‌های علمی باید ساختار و محتوای آموزش و پرورش و رویکردهای آموزشی را نقد کنند و در این مسیر پویا باشند.

ارسال نظرات