استاندار کردستان گفت: باید با منکرات مشهود در جامعه به طور جدی برخورد کرد.
کد خبر: ۸۷۴۱۰۵۸
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۳:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، عبدالمحمد زاهدی در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: تمام مسائل ما در جامعه به هم ارتباط دارد و باید بدانیم چرا با وجود تمام اقدامات و تلاش‌هایی که در حوزه امر به معروف و نهی از منکر انجام داده‌ایم، هنوز در این شرایط قرار داریم.

وی افزود: اقدامات و برنامه‌های ما باید متناسب با روش‌های روز باشد، با توجه به گستردگی ارتباطات و تکنولوژی بچه‌های امروز با همه دنیا ارتباط دارند از این رو باید متناسب با شرایط کنونی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر کار کرد.

استاندار کردستان به تغییر پوشش در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: متاسفانه امروز در سطح کشور از نظر پوشش وضعیت مناسبی نداریم و این نشان می‌دهد که در این زمینه آنگونه اقدام نکرده‌ایم.

وی تصریح کرد: شرایط امروز بانوان ما در دنیای کنونی با گذشته متفاوت است چون زنان اگر در خانه‌ هم باشند به واسطه رشد تکنولوژی تمام دنیا را می‌بینند از این رو باید زمینه‌ را به گونه‌ای فراهم کرد که انرژی آنها در محل‌های صحیح تخلیه شود.

به گفته استاندار کردستان، در محیط آموزش و پرورش کنترل به صورت جدی و با شدت بیشتری انجام می‌شود و زمانی که دانش‌آموز وارد دانشگاه می‌شود باید آن انرژی آزاد شود، و آن وقت کنترل سخت‌تر است.

زاهدی اظهار کرد: باید با منکرات مشهود برخورد کرد و دستگاه ها باید بسترهایی را فراهم کنند که بانوان در امنیت کافی بتوانند به ورزش و تفریح بپردازند.

وی اظهار کرد: مشکل این است، بانوان به ویژه دختران جوان امروز بیش از گذشته با دنیای اطراف خود ارتباط دارند و آن را می‌بینند و به همین دلیل دوست دارند که رفتاری آنچنانی داشته باشند.

استاندار کردستان آسیب‌شناسی و ارائه راهکارهای لازم را از سوی کارشناسان و روانشناسان را امری ضروری خواند و تصریح کرد: کسانی که در حوزه روانشناسی تخصص دارند، باید مسائل اجتماعی را مورد بررسی قرار دهند.

زاهدی در پایان افزود: باید تلاش کنیم با بهره‌گیری از ظرفیت کارشناسان گروه‌های اجتماعی استفاده کنیم تا راهکارهای عملی برای پیشگیری از منکرات و ترویج و نهادینه کردن امر به معروف ارائه شود.

ارسال نظرات