رئیس‌کل دادگستری کردستان گفت: شبکه اجتماعی با تمام خوبی‌هایی که در زمینه اطلاع‌رسانی سریع دارد، منشأ فساد فراوان، شایعات و دروغ‌پراکنی است و موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود.
کد خبر: ۸۷۴۱۰۶۳
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، علی‌اکبر گروسی در جلسه استانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: گاهی یک فکر منکر در جامعه توسط عده‌ای دنبال می‌شود، تشکیلاتی راه‌اندازی کرده و با اسلحه به روحانیون، نیروی انتظامی و یا مدیران سوءقصد می‌کنند.

به گفته رئیس‌کل دادگستری کردستان، این یک فکر منکر است که جدای از کشتن انسان‌ها دست به جنایات دیگری می‌زنند و رعب و وحشت در مردم ایجاد می‌کنند اما وقتی توسط سیستم امنیتی و قضایی پیگیری می‌شود و در یک پروسه دادرسی، مجازات می‌شوند، علمای دین، ائمه جمعه و بخصوص رسانه‌های مکتوب استان سکوت می‌کنند و روشنگری نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌های استان کردستان گاهی اوقات به مباحثی که هیچ کاربردی در جامعه ندارد، می‌پردازند اما به مسأله مهمی که هم شیعه و هم سنی و هم باورها را نشانه گرفته و هیچ کسی آن را قبول ندارد، نمی‌پردازند در صورتی که رسانه‌های بیگانه در سایت‌ها و فضای مجازی در دفاع آنها مطالب زیادی را منتشر می‌کردند.

گروسی اضافه کرد: رادیوهای بیگانه و شبکه‌ها در خصوص مجازات تروریست‌ها با قضات تماس می‌گرفتند که آنها هم این حقیقت را که سیستم قضایی این موضوع را به خوبی بررسی کرده است، بیان می‌کردند و این قابل تقدیر است.

رئیس‌کل دادگستری کردستان یادآوری کرد: ائمه جمعه استان که همه آنها عضو ستاد امر به معروف و نهی از منکر هستند باید با شجاعت کامل، هم اقدام دستگاه امنیتی و هم دستگاه قضایی در مقابله با تروریست‌های تکفیری را برای جوانان و مردم روشن کنند.


وی گفت: اقدام درست دستگاه امنیتی و قضایی کردستان در مجازات تروریست‌ها نیاز به دفاع دارد و همچنین باید اندیشه تکفیر را تقبیح می‌کردند چون اینها به دنبال فتنه بودند و چیزی جز آدم‌کشی و سرقت و ترور را دنبال نمی‌کردند.

گروسی در ادامه به هجمه فرهنگی دشمنان از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: شبکه اجتماعی با تمام خوبی‌هایی که در زمینه اطلاع‌رسانی سریع دارد، منشأ فساد فراوان، شایعات و دروغ‌پراکنی است و موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود.

معاون سازمان‌های قضایی و نظامی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان تصریح کرد: موارد عدیده‌ای از منکرات مشهود پیدا می‌شود که گاهی خانم‌ها هم بدون روسری رانندگی می‌کنند.

وی افزود: اعتقاد به کار چکشی و سخت‌افزاری نیستیم اما باید به نوعی هم با افرادی که ارزش‌های دین و نظام را زیر سوال می‌برند، برخورد شود و این تماما برعهده نیروی انتظامی و دستگاه قضایی نیست بلکه باید همه کمک کنند.

ارسال نظرات