فرمانده نیروی انتظامی کردستان گفت: ساختار نیروهای مسلح و از جمله نیروی انتظامی و تمام مأموریت‌های آن امر به معروف و نهی از منکر است و این تا رده‌های شهرستانی پیش می‌رود.
کد خبر: ۸۷۴۱۰۷۰
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار مسعود خرم‌نیا در جلسه استانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: موضوع امر به معروف و نهی از منکر در ساختار نیروهای مسلح و از جمله نیروی انتظامی تا رده‌های شهرستانی پیش می‌رود و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

فرمانده نیروی انتظامی کردستان خاطرنشان کرد: در طول 17 روز بیش از 4 هزار و 500 مورد تذکر لسانی در رابطه با بحث حجاب و عفاف در استان داده شده است و علاوه بر این، نظارت بر اماکن اقامتی و واحدهای صنفی با روش‌های اثرگذار انجام می‌شود.

وی افزود: به دلیل نبود پارک و یا سالن مخصوص بانوان، تمامی رده‌های سنی مرد و زن در پارک‌ها از ست‌های ورزشی استفاده می‌کنند که چهره خوبی ندارد.

خرم‌نیا گفت: نیروی انتظامی آمادگی دارد، در صورتی که شهروندان موارد معضل و یا بزه‌کاری را به ما گزارش کنند، با هدف رفع مشکل و مقابله با ناهنجاری وارد شود.

فرمانده انتظامی کردستان تصریح کرد: جلوی دانشگاه‌های ما به ویژه در ایام صبح و ظهر کلکسیون مد و آرایش می‌شود و اگر دانشگاه نمی‌تواند به تنهایی آن را برطرف کند اما می‌تواند در بخشی از آن تاثیرگذار باشد.

خرم‌نیا تاکید کرد: همه مسوولان و دستگاه‌ها باید کمک کنند تا این وضعیت به نوعی مدیریت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: فضای آموزشی جدای از فضای خانواده و جامعه نیست.

طیب قدیمی افزود: تاکنون در بحث آموزش در کشور به کمیت به عنوان نیاز پرداخته‌ایم اما اگر با هدف تربیت نیروهای متخصص، تعهدات حرفه‌ای به دانشجو یاد داده شود، منکری در جامعه باقی نمی‌ماند.

ارسال نظرات