شورای تبیین مواضع دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین در خصوص دو پرونده کارگروه اقدام مالی«FATF» و قراردادهای جدید نفتی «IPC»با صدور بیانیه ای تفسیر سوره فتح به رئیس جمهور اهداء کردند.
کد خبر: ۸۷۴۱۰۹۸
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی ؛ شورای تبیین مواضع دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین در خصوص دو پرونده کارگروه اقدام مالی«FATF» و قراردادهای جدید نفتی «IPC»با صدور بیانیه ای تفسیر سوره فتح به رئیس جمهور اهداء کردند.

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است؛

بسمه تعالی

وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ

در ابتدای این بیانیه آمده است: در روزهایی که اذهان عمومی با مسائلی پیش و پا افتاده چون لغو کنسرت‌ها درگیر نگاه داشته شده، خطری خودساخته در حال تهدید امنیت ملی ماست. این خطر را کارشناسان نیز حس نموده‌اند و بارها آن را تذکر داده‌اند اما گویی گوش شنوایی برای مسئولین نمانده تا اثر این تیشه‌های خطرناک را بر ریشه امنیت ملی کشورمان درک کنند.

متأسفانه در روزها و ماه‌های اخیر چندین مسئله بغرنج اذهان دلسوختگان انقلاب را مشوش ساخته، مسائلی که در صورت ناپرهیزی و غفلت صدمات جبران ناپذیری را بر پیکره استقلال و عزت کشور وارد خواهد کرد. استقلال و عزتی که با بیش از صد سال خون دل خوردن‌ها و مبارزات بی‌وقفه بزرگانی چون امام خمینی(ره) و آیت‌الله کاشانی به دست ما رسیده است تا ما نیز از آن پاسداری کنیم و آن را به نسل بعد تحویل دهیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: اما مایه بسی شرمساری ست که حال مشاهده می‌شود که مسئولان این عزت و استقلال را نعمتی باد آورده حساب کرده‌اند و گویی فراموششان شده که این عزت و استقلال امانت نسل‌های آتی در دست ماست نه یک نعمت بادآورده. این مساتل بغرنج که به تازگی گلوی حافظان انقلاب را سخت فشرده و خون در چشمانشان و تیغ در گلویشان و غم در قلب‌هایشان نشانده قراردادهای جدید نفتی IPC و FATF است.

برای ما پابرهنگان این عناوین لاتین و دهان پرکن سند مشروعیت نخواهد شد؛ چه بسا عناوینی بسیار طولانی‌تر و بامسماتر که در باطن جز ذلت و وابستگی ملت سرافراز ایران در آن گنجانده نشده بود.

در ادامه با ذکر خاطره‌ یکی از نمایندگان مذاکره کننده با نماینده ۱+۵ بیان شده است: ذکر خاطره‌ای از یکی از جلسات مسئولین محترم با نماینده ۵+۱ خالی از لطف نخواهند بود: ” خانم هلگا اشمیت از خبر ایران برای پذیرش برجام بانکی تعجب کرده و سوال کرده آیا واقعا شما مطمئن هستید که می‎خواهید این برنامه اقدام پیشنهادی از سوی گروه ویژه اقدام مالی (FATF) را امضا کنید؟ این مسئول محترم پس از این اظهار نظر از اعضای این جلسه خواسته تا متن برنامه اقدام را مجددا بررسی کنند، با این تعبیر که نکند موضوع خطرناکی در آن وجود داشته باشد که متوجه نشده باشیم!”

به زبان ساده می‌توان کل داستان FATF را اینگونه تعریف کرد که برجام را پذیرفتیم برای اینکه "تحریم های خارجی” علیه ایران رفع شود. تحریم های خارجی که باقی مانده سهل است، حالا با FATF، بانک های داخلی ایران هم علیه نهادهای خادم ملت "تحریم های داخلی” اعمال خواهند کرد!

آنچه که از معاهده FATF عاید ایران خواهد شد باحتمال اندک رفع برخی تحریم‌های کم‌اهمیت در مسائل جزئی ست اما آنچه که از این معاهده گیر دشمنان ملت ایران خواهد آمد بسیار باارزش است. زیرا طبق معاهده FATF بانک‌های ایرانی بایستی هر شخص حقیقی و حقوقی را که در قطعنامه‌های سازمان ملل در لیست تحریم‌های ظالمانه قرار گرفته است در داخل کشور و از سوی بانک‌های داخلی نیز تحریم شود.

بیانیه ادامه می‌دهد: صورت ماجرا به ظاهر ساده است، اما قضیه آن‌جایی خطرناک می‌شود که حدود ۲۰۰ شخص و موسسه و شرکت ایرانی در این لیست تحریمی قرار دارند؛ سازمان‌هایی مثل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص)، وزارت اطلاعات، سازمان صنایع دفاعی، دانشگاه مالک‌اشتر، گروه صنایع صنام، صنایع شهید صیاد شیرازی، صنایع شهید باقری، باتری‌سازی نیرو، صنایع پارچین و هواپیمایی مرکز تحقیقات و فناوری دفاعی و …

به این لیست باید نام کسانی مثل سردار حاج قاسم سلیمانی را نیز اضافه نمود که فخر جبهه‌های نبرد عراق و سوریه علیه داعش است و به گفته مقامات سوری و عراقی اگر حاج قاسم نبود حالا عراق و سوریه در دست داعش بود. اما متأسفانه عده‌ای در داخل سعی در شکستن کمر مقاومت اسلامی و از پشت خنجر زدن به مدافعان حریم حرم اباعبدالله الحسین و خواهر بزرگوارشان دارند.

حال می‌توان دلیل تعجب خانم اشمیت را از چنین خیانت آشکاری به نیروهای خودی فهمید، مسئله‌ای که خون هر شنونده‌ای را در رگ‌هایش به جوش می‌آورد اما خواب غفلت برخی از مسئولین تعجب برانگیز است، ماجرا از آن‌جایی غم‌انگیز می‌شود که شورایعالی امنیت ملی نیز در خصوص چنین مسئله‌ای که خیانت آشکار به خون شهدای راه امنیت ملی ماست سکوت کرده و متأسفانه چند روزی ست که بانک‌های ملت و سپه نیز این معاهده را به اجرا گذاشته‌اند.

در ادامه بیانیه آمده است: آیا عزیز شدن در چشم دشمنان اسلام و ایران چنان برای مسئولان ما باارزش شده است که حاظرند از پاک‌ترین خون‌هایمان نیز بگذرند؟ آیا اینگونه به دنیای مادی چنگ زده‌اند که به قیمت عدول از ارزش‌های راستینمان در تلاش برای کام‌گیری از این عجوزه هزار داماد هستند؟ اگر مسئولان چنین خود را دنیازده می‌دانند اما جوانان پاکباز ایران اسلامی از هیچ فداکاری‌ای در راه انقلاب و اسلام عزیز ابا ندارند. ملت سرافراز ایران اسلامی تا آخرین قطره خون از پا نخواهند نشست و حسرت اجرای چنین معاهده ننگینی را به دل مستکبرین عالم خواهند نشاند.

اما هر دم از این باغ بری می‌رسد. برجام‌های ۲ و ۳ را پایانی نیست. هنگامی که اینطور امنیت ملی‌مان مورد تهاجم قرار گرفته از سوی دیگر قراردادهای نفتی IPC مطرح شده است. مبارزات ملی شدن صنعت نفت پس از سال‌ها تلاش و خون‌دل خوردن بزرگان تاریخ این مملکت به ثمر نشست. تلاش‌های بی‌وقفه‌ای که حاصل آن قطع ید انگلستان خبیث از تاراج نفت این مملکت بود. قراردادهای جدید IPC اکنون به شیوه‌ای جدید زمینه‌های تسلط دوباره بیگانگان را بر منابع نفتیمان ایجاد می‌کند. این قراردادها همانند قراردادهایی ست که کنسرسیوم‌ها در چند سال اخیر با عراق امضا کرده‌اند و در این روش سرمایه گزار سود خود را از هر بشکه تولیدی اخذ می‌نماید، در نتیجه هرچه تولید و فروش بیشتر باشد سود بیشتری عاید سرمایه گذار خواهد شد.

در ادامه با توضیحی کوتاه پیرامون قراردادهای جدید نقتی موسوم به "IPC” می‌خوانیم: این روش چیزی شبیه به قراردادهای پیش از ملی شدن صنعت نفت در زمان ستم شاهی است؛ در روش "آی پی سی” تعهد به این شکل است که از ابتدای کار اکتشاف، استخراج، توسعه، فروش و حتی بازیافت را به عهده پیمانکار می گذاریم ودر نتیجه عملا ما دیگر صاحب نفت به عنوان ذخیره ملی نیستیم

پذیرش این نوع قراردادها به منزله دست کشیدن از سال‌ها مبارزه برای ملی کردن صنعت نفت خواهد بود. حال سوالی که پیش می‌آید این است که چگونه مجلس و دولت این خیانت آشکار را پاسخ خواهند گفت. چگونه ‌می‌توان تسلط بیگانگان را بر منابع نفتی بپذیریم آن هم پس از آن همه مجاهدات‌ها و فداکاری‌های جوانان این مرز و بوم.

حقا که سزاوار است پس از اطلاع از محتوای این دو معاهده خون گریست. اما جای بسی تعجب است که مگر قرار نبود که برجام برای ما رفع تحریم‌ها را به ارمغان بیاورد تا به قول آن مقام مسئول مشکل آب خوردنمان حل شود؟ حال این دیگر چه صیغه ایست که برای رفع تحریم‌ها این بار باید خودتحریمی کنیم تا آن‌جا دو وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را در داخل کشور نیز تحریم کنیم؟

در پایان این بیانیه آمده است: باری، نباید از نقش مجلس شورای اسلامی در الغای این معاهدات ننگین گذشت؛ مجلس شورای اسلامی پیشین در تصویب ۲۰ دقیقه‌ای وشتابزده برجام کارنامه قابل قبولی را از خود به یادگار نگذاشته است. حال بیم آن می‌رود تا این معاهدات نیز دستخوش بده بستان‌های سیاسی گردد و پیش از آن که کاری از دست کسی برآید این دو معاهده ننگین به مرحله اجرا برسد.

از این رو شورای تبیین مواضع دانشگاه‌های استان قزوین قویاً مخالفت خود را با این دو معاهده اعلام می‌دارد و ضمن اعلام مراتب انزجار خود از چنین معاهدات ننگینی به مسئولین دست‌اندرکار هشدار می‌دهد که تا آخرین قطره خون پای استقلال و شرف و عزت ملت سرافراز انقلاب اسلامی خواهد ایستاد و همانگونه که بارها در طول تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی نشان داده‌ رفتاری مطابق بنی‌صدرها و مسعود رجوی‌ها با عاملان تصویب و اجرای این دو معاهده ننگین خواهد داشت.

و من الله التوفیق

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین

photo_2016-09-07_07-37-07

ضمناً شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین نیز همراه با صدور این بیانیه تفسیر سوره فتح را به رئیس جمهور اهدا و توجه به آیات انتهایی این سوره مبارکه را در جلسات شورایعالی امنیت ملی به وی گوشزد کردند.
ارسال نظرات