رئیس سازمان بسیج رسانه کردستان گفت: در این برهه زمانی و تقابلی که در دنیای اسلام و کفر صورت گرفته است جریان عظیم رسانه‌ای توانسته بسیاری از نیت‌های شوم دنیای غرب را خنثی کند.
کد خبر: ۸۷۴۱۱۱۳
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمدرضا قاسمی در کارگاه آموزشی «خبرنگاری در بحران و جنگ» که در پردیس سینما بهمن برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به شرایطی که جهان اسلام با آن روبه رو است، ملل مسلمان در یک مقطع تاریخی حساسی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: بحران مسلمانان چین، صربستان، آذربایجان و اکنون خاورمیانه با توجه به ویژگی‌های که از لحاظ اقتصادی برای دنیای غرب دارد نقطه تمرکز استکبار گری آنها است.

قاسمی اظهار داشت: در این برهه زمانی تقابلی که در دنیای اسلام با کفر صورت گرفته است، موجب نابودی سرزمین‌ها و کشتار عظیم مردم شده، اما جریان عظیم رسانه‌ایی در سوی دیگر توانسته بسیاری از افکار و نیت‌های شوم دنیای غرب را با صداقت خود خنثی کند.

رئیس سازمان بسیج رسانه کردستان خاطرنشان کرد: با این حال اندیشمندان غرب وارد جنگ رسانه‌ایی شده و با همه تلاش‌های خود سعی در تخریب چهره اسلام و نابودی ملل مسلمان داشته‌اند و این خیال خامی است که با فعالیت افراد دلسوز در حوزه خبرنگاری در جنگ و آگاهی سازی باطل شده است.

قاسمی اذعان داشت: در جنگ رسانه‌ایی باید افراد از نظر عقیدتی و سیاسی دارای یک ایدیولوژی و جهان‌بینی اسلامی عمیق باشند تا از نقشه‌هایی که همواره دنیای غرب بر ما تحمیل می‌کند، پرده بردارند.

به گفته وی، فاجعه منا، داعش، فلسطین و سوریه همگی ناشی از اجرای اوامر افکار شیطانی استکبار جهانی توسط افرادی خشک‌مغز و بدور از هرگونه اعتقاد دینی واقعی بوده و جریان رسانه با وجود تمام محدودیت‌ها در این زمینه توانسته افکار سودجویانه استکبارگران را برای مردم سایر کشورها افشا کند.

رئیس سازمان بسیج رسانه کردستان تصریح کرد: چیزی که خطرناک است، شخصیت و ابعاد گوناگون اندیشه‌های برخی است که به شیوه‌ خودخواهانه و نفع جویانه و به منظور تأمین مصالح فردی و حزبی، بسیاری از مسائل مهم، شعاری و ابزاری شده است.

قاسمی در ادامه به هدف شکل‌گیری انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: هدف از انقلاب اسلامی و شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی، سامان دادن و فراهم آوردن یک نوع زندگی مادی و معنوی مؤمنانه، پیشرفته و توسعه بوده و همه ما در هر جایگاهی باید در این مسیر قدم برداریم.

وی افزود: رسانه اسلامی باید بر اساس اندیشه اسلام واقعی عمل کند و بدور از هرگونه سیاه‌نمای و مبتنی بر آرمانگرایی و واقع‌بینی رسالت خود را در هر زمینه‌ایی به پایان برساند.

رئیس سازمان بسیج رسانه کردستان در پایان خاطرنشان کرد: تمامی خبرنگاران باید رسالت خبری خود را به خوبی درک کنند و بدانند زیر چه پرچمی قلم می‌زنند و برای چه هدفی این کار را انجام می‌دهند زیرا خودآگاهی موجب تقویت جایگاه افراد می‌شود.

ارسال نظرات