استاندار کردستان گفت: در برخی بخش‌ها در استان ما فعل «نخواستن» صرف می‌شود و کاری که می‌توان طی چند ساعت و یا چند روز انجام داد، ماه‌ها و حتی سال‌ها اجرا نمی‌شود.
کد خبر: ۸۷۴۱۱۵۵
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، عبدالمحمد زاهدی در مراسم بهره‌برداری از پروژه ساماندهی مسیر ورودی سنندج ـ کرمانشاه که با حضور جمعی از مسؤولان استان برگزار شد، اظهار کرد: وفاق و همدلی که امروز بین شورا و شهرداری وجود دارد، عامل تبدیل سنندج به شهری زیبا است.

وی از نشاط به عنوان یکی از مهم‌ترین نیازها برای هر انسانی نام برد و اظهار کرد: در این دوران که زندگی ماشینی بر همه شئون زندگی انسان‌ها سایه انداخته و گرفتاری و کار روزانه بیش از گذشته مردم را درگیر کرده است، احداث چنین فضاهایی برای ایجاد شادی و نشاط در بین مردم ضروری است.

به گفته استاندار کردستان، این رسالت اصلی هر حکومت، دولت، شهرداری و...است که زمینه‌های شادی و نشاط را برای مردم جامعه فراهم سازند که امیدواریم این حرکت‌هایی که در شهر سنندج آغاز شده است، با گستردگی هرچه بیشتر ادامه پیدا کند.

زاهدی با بیان اینکه ورودی شهرها نخستین جایی است که مسافران و گردشگران آن را مشاهده می‌کنند، تصریح کرد: ورودی‌های شهرها قضاوت مسافران نسبت به مدیران و مسؤولان هر شهر را شکل می‌دهد.

وی افزود: اگر ما زیباترین شهر دنیا را داشته باشیم، اما ورودی شهر شرایط مناسبی نداشته باشد در واقع کار چندانی انجام نداده‌ایم چون ذهنیت گردشگر در همان لحظه شکل گرفته است.

استاندار کردستان تصریح کرد: این پروژه که امروز به بهره‌برداری رسید پروژه بزرگی به لحاظ حجمی و اعتباری نیست و شهرداری سنندج پروژه‌هایی از این بزرگتر دارد که وزن اعتباری بالایی دارند.

زاهدی خاطرنشان کرد: برگزاری چنین مراسمی برای این پروژه با حضور مسؤولان و رسانه‌ها به این دلیل است که نشان دهند، فعل خواستن در شهرداری و شورای شهر سنندج صرف می‌شود و به اثبات رسیده است.

وی اظهار کرد: تا برای انجام کاری اراده وجود نداشته باشد اگر صد برابر اعتبار هم تامین شود آن کار به نتیجه نمی‌رسد و خروجی قابل انتظار محقق نمی‌شود.

استاندار کردستان تصریح کرد: اجرا و بهره‌برداری از این پروژه با وجود مشکلات اعتباری و مالی با همدلی شورا و شهرداری و تعامل بسیار خوب و اعتمادسازی بین پیمانکاران نشان‌دهنده این است که خواستن و توانستن به صورت کامل در شهرداری سنندج درک شده است.

زاهدی با بیان اینکه مدیریت فقط پول نیست، افزود: اعتبارات زیادی در طول تاریخ در کشور و استان کردستان هدر رفته و می‌رود، اما مهم‌ترین نیاز امروز ما مدیریت صحیح پول است.

وی خاطرنشان کرد: ما مدیران نباید مدیریت خود را به اعتبار و پول و بودجه وابسته کنیم، اما باید با مدیریت درست اعتبارات بستر بهره‌مندی مردم را از بهترین ظرفیت‌ها فراهم سازیم.

استاندار کردستان اضافه کرد: امروز متاسفانه در برخی بخش‌ها در استان کردستان فعل «نخواستن» صرف می‌شود و کاری که می‌توان ظرف چند ساعت و یا چند روز انجام شود ماه‌ها و حتی سال‌ها اجرا نمی‌شود.

وی افزود: وقتی قوانین و مقررات و ابزاری داریم که باید برای سلامت کار از آنها استفاده کنیم تا کارها تسریع پیدا کنند، پس چرا باید برای انجام کاری برخی دستگاه‌ها و مسؤولان نیاز به سفارش و تلفن استاندار داشته باشند!

استاندار کردستان با بیان اینکه انسان‌ها جایزالخطا هستند، گفت: اما اگر ما مدیران اشتباهات مدیران قبل از خود را تکرار کنیم، زشت و قبیح است.

زاهدی در پایان خاطرنشان کرد: باید با مدیریت صحیح و به کار گرفتن ابزار قانونی و اداری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود کارها را به اتمام رساند تا مردم در مدت زمان منطقی نتیجه آن را ببینند.


ارسال نظرات