مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان مطرح کرد

اجرای طرح تبادل اندیشه‌ها در کتابخانه عمومی شهید برهان عالی سنندج

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان از اجرای طرح تبادل اندیشه‌ها برای نخستین بار به همت کتابخانه عمومی شهید برهان عالی در سنندج خبر داد.
کد خبر: ۸۷۴۱۱۶۴
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، اسماعیل احمدی در مصاحبه با خبرنگاران در سنندج اظهار کرد:‌ طرح تبادل اندیشه‌ها برای نخستین بار و به همت کتابخانه عمومی شهید برهان عالی در سنندج اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: این طرح با هدف اشاعه فرهنگ کتابخوانی و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در میان علاقمندان به کتاب اجرا می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان خاطرنشان کرد: بر اساس طرح تبادل اندیشه‌ها، افراد می‌توانند کتاب‌های غیرکاربردی خود را با کتاب‌های دیگران تعویض کنند و کتابخانه در این میان نقش واسطه را ایفا می‌کند.

این مسؤول ادامه داد: علاقمندان و متقاضیان می‌توانند کتاب‌هایی را که مطالعه کرده و دیگر به آنها نیاز ندارند به کتابخانه عمومی شهید برهان عالی سنندج تحویل دهند و در مقابل از فهرست کتاب‌های دیگران، کتاب مورد نیاز خود را انتخاب کنند.

احمدی بیان کرد: این طرح می‌تواند شاخص دسترسی بیشتر کتابخوانان را به کتاب ارتقا دهند و افراد می‌توانند از مشارکت یکدیگر برای ارتقای سطح مطالعه خود بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از متولیان حوزه کتاب نقش مهمی در ترویج فرهنگ مطالعه دارد، افزود: این نهاد فرهنگی همواره تلاش می‌کند با اجرای برنامه‌های متنوع زمینه جلب توجه اقشار مختلف را به کتابخانه‌ها فراهم سازد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان اظهار داشت: مطالعه از نیازهای امروزی جامعه است و همه باید تلاش کنند در راستای نهادینه کردن این فرهنگ مطلوب که نقش مستقیمی در ارتقای آگاهی و بصیرت دارد مشارکت داشته باشند.

احمدی اضافه کرد: کتاب از ارکان توسعه فرهنگی است و در راستای نیل به این هدف باید فرهنگ کتابخوانی را در جامعه گسترش داد.

گفتنی است، کتابخانه عمومی شهید برهان عالی سنندج واقع در منطقه بهاران با 27 هزار عنوان کتاب دارای یک‌هزار عضو فعال است.

ارسال نظرات