آغاز جشنواره فولكلور البرز نشينان در سمنان با گشايش 110 غرفه صنايع دستي

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان گفت: جشنواره فولكلور البرز نشينان از فردا پنج شنبه(هجدهم شهريور ماه) در سمنان و با برپايي 110 غرفه صنايع دستي گشايش مي‌يابد.
کد خبر: ۸۷۴۱۱۷۰
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان،‌به نقل از روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان،«حسين خواجه بيدختي» افزود: 9 استان شامل گيلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالي، خراسان رضوي، البرز، قزوين، زنجان و سمنان صنايع دستي و سوغات منطقه خود را در نمايشگاه ارائه مي‌كنند.

وي گفت: غرفه‌هاي صنايع دستي همه روزه تا بيست و چهارم شهريور ماه از ساعت 18 تا 23 در محل پارك شهروندي پارك سيمرغ سمنان به روي علاقمندان گشوده است.

بيدختي، اجراي تعزيه به مناسبت قرار داشتن در آستانه شهادت امام محمد باقر(ع)، اجراي تواشيح، رصد ستارگان، مسابقات فرهنگي و ... را از جمله برنامه‌هاي شب نخست جشنواره فولكلور اعلام كرد و افزود: مراسم افتتاح رسمي جشنواره از جمعه نوزدهم شهريور ماه و از ساعت 20.30 در محل پارك سيمرغ برگزار مي‌شود.

 وي گفت: اين جشنواره با هدف جذب گردشگر به استان سمنان، معرفي آداب و رسوم البرز نشينان به هم استانيها، زائران حرم رضوي و مسافران و افزايش روحيه شادابي و نشاط در مردم اجرا مي‌شود.

استان سمنان در نوار جنوبي رشته كوههاي البرز قرار دارد. اين استان خاستگاه فرهنگ‌ها و آداب و رسوم كهني است كه شماري از اين آئين‌ها به يادگار مانده اند، بر اين اساس تا كنون 61 اثر معنوي استان سمنان در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است.

فولکلور يا فرهنگ عامّه میراث قومی و معنوی یک ملت است. فولکلور هر منطقه مجموعه ای از رفتارها، گفتارها ، پوشش ها ، آداب و رسوم و عاداتی است که افراد آن منطقه، آنها را از گذشتگان و نیاکان خود به ارث برده اند.

جشنواره فولكلور البرز نشينان از هجدهم تا بيست و چهارم شهريور ماه در پارك شهروندي پارك سيمرغ سمنان برگزار مي شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار