خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بنیاد حفظ ‌آثار باتوجه به ماموریتی که انجام می دهد در کنار آن فصلی در خصوص جنایات مستکبرین و منافقین علیه انقلاب اسلامی (چه در داخل و چه در خارج) باز و آثار پیرامون آن را جمع آوری کند.
کد خبر: ۸۷۴۱۱۷۱
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی به نقل از خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله سیدعلیرضا عبادی عصر دیروز (۱۶ شهریور) در دیدار با مدیرکل و مسئولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی اظهار داشت: پیشنهاد می کنم باتوجه به ماموریتی که انجام می دهید در کنار آن فصلی در خصوص جنایات مستکبرین و منافقین علیه انقلاب اسلامی (چه در داخل و چه در خارج) باز کنید و آثار پیرامون آن را جمع اوری کنید.

 

به گفته وی مهمترین عاملی که حادثه کربلا را جاودان کرد پیام آن بود و ما امروز باید به صورت دقیق و صحیح پیام هشت سال دفاع مقدس را نسل جوان انتقال دهیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بر چینش آثار انقلاب و هشت سال دفاع مقدس رزمندگان و شهدا تا کید کرد و افزود: این کار باید به صورت دقیق و توسط افراد با تجربه انجام شود.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه مهمترین جنگ حال حاضر جنگ فرهنگی است، عنوان کرد: یکی از راه های مقابله با جنگ فرهنگی دشمن، ترویج فرهنگ حماسه سازی هشت سال دفاع مقدس است.

 

سرهنگ علی قاسمی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی هم در این دیدار با تاکید بر اینکه مهمترین وظیفه ما حفظ آثار شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس است، افزود: تعداد شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس که در استان مدفون هستند، ۱۱۲ شهید است.

 

وی با بیان اینکه مراسم روز عرفه امسال که همزمان با اولین سالگرد شهدای منا است، با حضور سه شهید گمنام در استان برگزار می شود، گفت: این شهدا بعد از برگزاری مراسم برائت از مشرکین برای شناسایی به تهران باز گردانده می شوند.

 

سرهنگ قاسمی با اشاره به اینکه از ابتدای راه اندازی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی تاکنون؛ ۳۹۲ هزار سند از اسناد دفاع مقدس استان جمع آوری شده است، گفت: ۲ هزار و ۱۰۰ ساعت مصاحبه از جانبازان، ایثارگران و خانواده های شهدای استان جمع آوری شده است.

 

وی به نقش این اداره کل در برگزاری یادواره های شهدا اشاره و عنوان کرد: این اداره کل تاکنون در برگزاری ۳۰۰ یادواره شهید در سراسر استان نقش ایفا کرده است.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی افزود: در سال ۱۳۹۷ یادواره بزرگ ۲ هزار شهید استان برگزار خواهد شد.

 

مهدی رحیم ابادی معاون فرهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: توزیع کتب برتر و ارزشمند دفاع مقدس بین کتابخانه ها و مساجد انجام می شود.

 

وی از آمادگی این اداره کل برای توزیع این کتب ارزشمند حوزه دفاع مقدس بین مراجعه کنندگان دفتر نمایندگی ولی فقیه استان خبر داد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها