محمد جواد مطهری شریفی پژوهشگر فضای مجازی در گفتگو با «بسیج»:

حوزه باید به دانش روز مجهز باشد

پژوهشگر فضای مجازی گفت: حوزه باید به دانش روز مجهز باشد تا بتواند با جوانان ارتباط گیری کرده و فضای جامعه را سالم نگهدارد.
کد خبر: ۸۷۴۱۲۰۲
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
محمد جواد مطهری شریفی پژوهشگر فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج پیرو بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه شناسایی شبهات روز وپاسخ به آنها ازجمله کارهای مهم حوزه‌های علمیه است و این کار هیچ منافاتی با فقاهت ندارد و باید برای پاسخ به شبهات دینی نیزهمانند کاوشهای دقیق وپردامنه فقهی،اقدام و عمل کرد، گفت: حوزه علمیه باید برای مقابله با برنامه های دشمن که هر روز طرح جدیدی برای از بین بردن ارزش ها و معنویت دینی دارند، اقدام به اطلاع رسانی و روشنگریی به خصوص نسبت به نسل جوان خصوصا در فضای مجازی نماید.

وی با بیان اینکه حوزه باید به دانش روز مجهز باشد تا بتواند با جوانان ارتباط گیری کرده و فضای جامعه را سالم نگهدارد، تاکید کرد: یکی از نکاتی مهمی که در مسئله فضای مجازی نیاز به بررسی و دقت دارد، درست استفاده کردن از فضای مجازی است، در این امر نقشه حوزه و آموزش و پرورش از همه مهمتر است چرا که بیشترین تاثیر را بر روی جوانان دارند.

مطهری شریف با اشاره به اینکه باید متناسب با امکاناتی که در جامعه وجود دارد، تهدید را به فرصت تبدیل کنیم، تشریح کرد: با فضای مجازی می توان برای انتقال پیام و تبلیغ در کوتاه ترین زمان به دورترین مکان ها با بیشترین تعداد مخاطب استفاده کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم درست و با برنامه از فضای مجازی، استفاده کنیم، دو اثر مهم ایجاد کرده ایم، اول اینکه نقش تبلیغی خود را ایفاء نموده ایم و دوم اینکه بخش قابل توجهی از برنامه های تخریبی دشمن را با برنامه و تبلیغ درست خنثی نموده ایم، بنابراین هر چه بیشتر خود را قوی و مجهز کنیم، می توانیم قدم های مؤثرتری برداریم و قطعاً موفقیت هم بیشتر خواهد بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار