حاجی دلیگانی با بیان اینکه به میدان نفتی آزادگان در قراردادی با شرکت توتال فرانسه به این شرکت ارائه شد گفت: مدیرعامل شرکت توتال می‌‌گوید در حین مذاکرات هسته‌ای پیشنهاد نفتی بکر و جذابی از ایران دریافت کرده است.
کد خبر: ۸۷۴۱۲۷۰
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: سید مهدی حسینی رئیس کارگروه بازنگری در چارچوب قراردادهای نفتی در دانشگاه امیر کبیر عنوان کرد که در جریان مذاکرات برجام سعی ما بر این بود تا لابی نفتی را همراه با مذاکرات هسته‌ای فعال کنیم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر مدیرعامل شرکت توتال فرانسه که فساد این شرکت در پرداخت رشوه در دهه 70 در ایران برای همه محرز است همزمان با مذاکرات هسته‌ای عنوان کرد که ما پیشنهادات نفتی بکر و جذابی را از ایران دریافت می‌کنیم.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همچنین ما شاهد بودیم که در مذاکرات هسته‌ای کشور فرانسه نقش پلیس بد را در مذاکرات بازی می‌کرد سوال اینجاست که این مسئله  با دو مورد فوق چه ارتباطی می‌تواند داشته باشد. 

حاجی دلیگانی در پایان خاطرنشان کرد: هیات دولت در مصوبه خود در تاریخ 7 شهریورماه 95 درباره قراردادهای محرمانه نفتی مقرر کرد این قراردادها باید به تصویب شورای عالی امنییت ملی برسد و این درحالی است که طبق اخبار در اختیار در فروردین سال جاری طی قراردادی که بین شرکت نفت ایران و شرکت توتال فرانسه برقرار شده اطلاعات میدان نفتی آزادگان به عنوان سومین میدان نفتی بزرگ جهان به طرف فرانسوی داده می‌شود. 
ارسال نظرات