خبرهای داغ:

در تعهد الزام آور و اجرای اکشن پلن انتظارداریم ما را از لیست عدم همکاری خارج کنید

کد خبر: ۸۷۴۱۲۷۲
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین،تصویر نامه وزیر اقتصاد و دارایی جمهوری اسلامی ایران به بانک اف ای تی اف فرستاده است با تحلیل و ترجمه خبرگزاری بسیج از تعدات  ذاذه شده پرده برداری شد.
تصویر نامه:

در تعهد الزام آور و اجرای اکشن پلن انتظارداریم ما را از لیست عدم همکاری خارج کنید
 متن در این برنامه بیش از 190 فرد و سازمان و نهاد های جمهوری اسلامی در لیست  تحریم های آمریکا قرار دارند و برخی از این نهاد ها هم به عنوان حامی تروریسم یا سازمانهای تروریستی در تعریف بانک ای اف تی اف آمده است.
توافقنامه  اف ای تی اف به عنوان یکی از ابزارهای نفوذ دردولت اعتدال و تدبیر متعاقب برجام باعث نوعی خود تحریمی از درون شده ایم که این موضوع را قبلا  سعید جلیلی در حین برجام مکررگوشزد کردند اما متاسفانه  توسط طیف اصلاحات  مورد تمسخر قرار گرفتند و وی را بیانه خوان معرفی کردند که به اصول دیپلماسی و فن مذاکره واقف نیست  برای کنترل مالی و پول نفتی ایران در داخل ساز و کار بانک ای اف تی اف مورد  قبول دولت مردان در سکوت قرار گرفته است قرارداد نفتی محرمانه از دید مردم و مسئولان، قرار داد بانکی محرمانه و برجام هم محرمانه بود سیاست دولت مبنی بر اینکه همه چیز را برای مردم بیان کنیم است اما در عمل  همه چیز قرارداد های ملی تا تصویب و حربه مظلوم نمایی از دید مردم محرمانه است.
خود تحریمی با نامه  وزیر اقتصاد  کلید خورد
 در این نامه که  توسط طیب نیا وزیر اقتصاد به جی یون شین نوشته است  توضیحاتی در خصوص در خواست های آنان داده است
جناب آقای رییس !
ضمن تایید نامه شما به شماره 20160610به تاریخ 10 ژوئن در مجلس شورای اسلامی ایران من تمایل دارم اهداف خود را در این نبرد اقتصادی  مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریست  جهت آگاهی کامل شما عرض می کنم جمهوری اسلامی ایران با عبور از سال 2008 تا امروز با هموار ساختن ابزارجابجایی برای ارتباط با مناطق مختلف دنیاست.
در این نامه طیب نیا اشاره می کند که  نظر  سی اف تی در مورد برداشتن قد‌مهای قدرتمند در داخل است  و جمهوری اسلامی ایران مدتها قبل به این باور رسیده است  که استحقاق خروج  از لیست عدم همکاری (سیاه یا تحریم) این بانک را دارد.
ایرانیان در یک نشست سودمند با سپاه پاسداران  در خانه این موضوع را پیگیری خواهد کرد. هر چند ما تمایل داریم در تماس مستقیم با دبیر ای اف تی اف  و سپاه پاسداران  درباره این موضوع بحث شود و متعاقبا یک برنامه عملیاتی (اکشن پلن)که توسط ای اف تی اف تهیه شده است پیش برویم و تلاش های اخیر با ای اف تی اف نشان دهنده  نیت ما برای تقویت در بالاترین سطح استاندارد ها ی سازمان ای اف تی اف است  من اعتقاد کامل دارم  که این  حسن نیت متقابل و دو طرفه  می تواند برای سایر قسمت ها نیزبسیارسود مند خواهد بود . به همین خاطر جمهوری اسلامی ایران علاقه مند است در تعهد الزام آورجهت اجرای  اکشن پلن مد نظر ای اف تی اف  را طبق قوانین داخلی پیگیری کند  و ما انتظار داریم که ای اف تی اف ما را از لیست تحریم هایش (عدم همکاری) خارج کند  و این طبق تفاهمی است که در حاشیه اجلاس بوسان انجام شد می باشد"1.
وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران  مولفه های قدرت ایران در لیست  تحریم بانک ای اف تی اف
در این برنامه بیش از 190 فرد و سازمان و نهاد های جمهوری اسلامی در لیست  تحریم های آمریکا قرار دارند و برخی از این نهاد ها هم به عنوان حامی تروریسم یا سازمانهای تروریستی در تعریف بانک ای اف تی اف آمده است.
از جمله این نهاد ها و سازمان ها  می توان به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی سپاه قدس، حزب الله و حماس، نیروی هوا فضا ، صنایع دفاع، صنایع موشکی، وزارت اطلاعات، بنیاد شهید و بنیاد مستضعفان، و بسیاری از  نهاد های دیگر که بیش از  90 در صد بدنه امنیت و انقلاب اسلامی را در بعد حاکمیتی تشکیل می دهند. بانک ای اف تی اف با  بکار گیری دوربین مدار بسته خاموش در همه نقاط  شرایطی را ایجاد کرده است که  دلار و ارز می تواند  وارد ایران شود اما با نظارت ما باشد و اینکه ایران به نهاد های تحت تحریم و حامیان تروریسم از نظر آنان بودجه برساند پولشویی قلمداد می شود و با ایران باید برخورد کرد  لذا لازمه برخورد با ایران و قانونی شدن تحریم ها  و فشار بیشتر بر ایران همان قبول شرایط بانک ای اف تی اف است تا در صورت تخطی بتوان  به جرم عبور از خط قرمز و قانون سازمان مذکور ابزار قدرتمند تری برای تغییر رفتار ایران اعمال کرد.

 شلیک به استقلال کشور ازسکوی برجام
از طرفی  اظهار نظر هاشمی رفسنجانی را برای  حذف نیروهای مسلح را نمی توان بی ارتباط با این برنامه  بانک ای اف تی اف دانست. زیرا آنچه مد نظر  این سازمان است هدف گرفتن نهاد های انقلابی و رهبری است ، بنا براین هاشمی رفسنجانی با بیان خواب و خاطره از مخالفت امام با شعار مرگ بر آمریکا برجام را با  بزرگنمایی غالب کردند و شکستن قبح مذاکره و نفوذ امریکا متعاقب آن  در بین مردم و خواص عادی شد و در ابتدا به خاطر مظلوم نمایی مورد پذیرش  افکار عمومی قرار گرفت اما در نهایت مردم متوجه شدند که سرابی بیش نبوده است!
 این بار نیز با برداشتن ارتش و نیروهای مسلح پیگیری  و تحمیل  بانک ای اف تی اف را کلید زدند اما در این اظهار نظر با مخالفت شدید مردم روبرو شدند که در یک عقب نشینی آشکار منکر سخنان  بیّن خود شدند! اما به هر صورت این پروسه با هوشیاری مجلس و مردم نباید اعمال شود و همه در برابر خطر هضم اقتصاد و اقتدار کشور در هاضمه استکبار قرن اتم  باید یک صدا فریاد بزنند و موضع گیری سیف برای آرام سازی  فضای جامعه  جهت جلوگیری از حساسیت ها ی عمومی به این موضوع بود.
نویسنده و مترجم: صادق چگینی  

1002/\30/f
ارسال نظرات
پر بیننده ها