خبرهای داغ:
مدیرکمیته امداد امام خمینی (ره) علی آباد کتول گفت: به همت خیرین نیکوکار و مساعدت کمیته امداد شهرستان 45 سری جهیزیه با ارزش 135 میلیون تومان تهیه شد تا نو عروسان خانواده های تحت حمایت کمیته امداد به خانه بخت بروند.
کد خبر: ۸۷۴۱۳۳۱
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان؛ محمدرضا راثی سرای در مراسمی به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) درباره اجرای برنامه هایی توسط کمیته امداد علی آباد کتول با هدف تداوم ازدواج در جامعه، عنوان کرد: یکی از مهمترین تکالیف کمیته امداد پایداری خانواده هاست و در این راستا مجموعه فعالیت هایی را در جهت تحکیم پایه های خانواده ها به اجرا در می آورد.

وی با اشاره به فعالیت های کمیته امداد در حوزه ازدواج و خانواده، اذعان داشت: در کنار کمک های مالی این اداره، کلاس های آموزشی با موضوع شیوه های انتخاب همسر، همسرداری و دیگر مهارت های زندگی به مدت 16 ساعت برای جوانان اجرا می شود که ارزش و نیاز آن بسیار بالاتر از اهدا جهیزیه است.

آیت الله سید عبدالهادی حسینی شاهرودی نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم با اشاره به اینکه ازدواج یک سنت حسنه است، گفت: ازدواج و تشکیل خانواده یکی از  سفارشات اصلی اسلام و ائمه اطهار (ع) است .

آیت الله شاهرودی درباره تقویت ارتباط زوجین با خانواده ها را پس از ازدواج امری مهم دانست و افزود: جوانان بعد از ازدواج صله رحم را به جا آورند و احترام به خانواده ها را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی موسوی امام جمعه علی آباد کتول نیز در جمع زوجین تحت حمایت کمیته امداد، عنوان کرد: فراگیری مهارت های زندگی زناشویی از جمله شناخت یکدیگر برای همسریابی، ابراز محبت و مودت و اعتماد به یکدیگر از آیین های همسرداری است.

فرماندار شهرستان علی آباد کتول نیز در این جمع با بیان اینکه امروزه بسیاری از مجردین با وجود دلایل و افکار بیهوده و باطل تصمیم به ازدواج ندارند، گفت: باید تلاش کنیم جوانان از آموزش های علمی و آموزه‌های دینی بهره بگیرند تا ازدواج آن ها به دور از هر گونه تجملات برگزار و شوق ازدواج در آن ها پدیدار شود.

احمد تجری مفرد با تاکید بر اینکه فرهنگ ازدواج آسان باید ترویج داده شود، اظهار کرد: متاسفانه در برخی خانواده‌ها سخت‌گیری‌ در امر ازدواج جوانان وجود دارد یکی از آن ها در بحث برگزاری مراسم است که مراسمات تجمل گرانه ما ار از فرهنگ ازدواج آسان دور می کند.

در این مراسم دکتر لادن رییس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان در راستای این مراسم و قدم برداشتن در انجام کار خیر در امر ازدواج،40 تخته فرش 6 متری با ارزش20 میلیون تومان به زوج های جوان اهدا کرد.

انتهای پیام/


ارسال نظرات
پر بیننده ها