فلاحت پیشه در گفتگو با «بسیج»:

بعد از یکسال، هنوز پیگیری جدی درباره فاجعه منا صورت نگرفته است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: باید با دیپلماسی فعال، حقوق خانواده های شهدای منا تحقق پیدا کند و با پیگیری پرونده حجاج ایرانی در مجامع بین المللی، عربستان را محکوم کرد.
کد خبر: ۸۷۴۱۳۹۰
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج با اشاره به سالگرد فاجعه منا گفت: متاسفانه علی رغم گذشت یک سال از حادثه منا و به شهادت رسیدن تعدادی از حجاج ایرانی، هنوز مطالبه این خانواده شهدا از آل سعود برآورده نشده است و عربستان زیر بار هیچ قانونی نمی رود.

وی ادامه داد: باید طوری برنامه ریزی صورت می گرفت که قبل از اعزام حجاج به عربستان، امنیت آنها تضمین می شد اما در حادثه سقوط جرثقیل در مکه و همچنین تعرض به دو نوجوان توسط ماموران عربستانی، ثابت شد که امنیت حجاج در مکه تضمین نشده است و باید دیپلماسی فعالی در زمینه انعقاد قوانین محکم برای تامین امنیت حجاج ایرانی می بستیم.

 فلاحت پیشه خاطر نشان کرد: باید با دیپلماسی فعال، حقوق خانواده های شهدای منا تحقق پیدا کند و با پیگیری پرونده حجاج ایرانی در مجامع بین المللی، عربستان را محکوم کرد.

عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد:  اگر مسئولان کشور برای تحقق حقوق جانباختگان حادثه منا بیشتر فشار بیاورند موجب می شود که حداقل سعودی ها برای بین المللی نشدن این موضوع، به پای میز مذاکره بیایند و حق و حقوق قربانیان منا را بدهند.
ارسال نظرات