خبرهای داغ:
خبرگزاری بسیج: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سراب با بیان اینکه به طور جدی در حال پیگیری اجرای طرح جامع امام‌زاده بزرگ سراب هستیم، گفت: در حال حاضر 90 درصد اقدامات آن انجام شده و تنها 10 درصد اقدامات باقی مانده که تلاش می کنیم در شش ماهه‌ دوم سال‌جاری به اتمام برسد.
کد خبر: ۸۷۴۱۴۱۲
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام عزالدین تقی‌زاده با تاکید بر داشتن دیدگاه فرهنگی و عمرانی در حوزه‌ امام‌زادگان، اظهار کرد: در اواخر سال 93 وضعیت امام‌زاده بزرگ سراب با وضعیت نابه‌سامانی روبه‌رو بود که تلاش کردیم این وضعیت را اصلاح کرده و گام هایی در این راستا برداریم.

وی ادامه داد: در راستای تعهد ما و پیگیری‌های مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان، ورودی امام‌زاده را که توسط قبرستان و نرده‌هایی احاطه شده بود و در عبور و مرور مردم به داخل امام‌زاده اخلال وارد می‌کرد، با اطلاع‌رسانی و با کمک مردم مورد اصلاح قرار داده، تسطیع و سنگ‌فرش کردیم.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده با تاکید به اینکه ورودی امام‌زاده بزرگ جزو آثار تاریخی ثبت شده است، افزود: امام‌زاده بزرگ سراب فاقد ورودی بانوان و تنها شامل یک درب کوتاه بود که علاوه ‌بر اشکال شرعی، افراد نیز به سختی از آن گذر می‌کردند، از این‌رو با هزینه‌ 20 میلیون تومان ارتفاع ورودی با حفظ تاریخی بودن آن افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت داخلی امام‌زاده بزرگ سراب نیز در شرایط نامناسبی قرار داشت که در این راستا با هزینه‌ی 120 میلیون تومان کف و دیوارهای امام‌زاده سنگ‌فرش شده و ضریح آن نیز نصب شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سراب با اشاره به اینکه امام‌زادگانی مشمول اقدامات عمرانی هستند که طرح جامع داشته باشند، خاطرنشان کرد: در این راستا نیز وارد عمل شده و بر اساس سند امام‌زاده نقشه‌کشی‌ها انجام گرفت و سپس موضوع طرح امام‌زاده را نیز مطرح کردیم.

وی با اشاره به اخذ مجوز برای ساخت گورستان، بیان کرد: در کنار امام‌زاده بزرگ سراب، آرامستانی به متراژ 600 مترمربع ایجاد و قبرهای دو طبقه ساخته شدند که سود حاصل از فروش مقبره‌ها نیز در اختیار این امام‌زاده قرار گرفته و در اجرای طرح الحاقی آن هزینه خواهد شد.

حجت‌الاسلام عزالدین تقی‌زاده گفت: همه هزینه‌هایی که در عمران و آبادانی امام‌زاده بزرگ سراب صرف شده است کمک‌ها و نذورات مردمی بوده و در این راستا حتی ریالی نیز از اعتبارات دولتی استفاده نشده است.

وی یادآوی کرد: در معرفی امام‌زادگان شهرستان سراب نیز از طرف شمال اردبیل به سمت آذربایجان‌شرقی تابلوهایی نصب شده و برخی از تابلوها نیز در آینده نصب خواهند شد.

ارسال نظرات