خبرهای داغ:
مسئول کارگروه هیات مذهبی قرارگاه خاتم الاوصیاء(ص) در استان سمنان
قندهاری در نشست مداحان و هیات مذهبی شهرستان شاهرود گفت: برنامه دعای عرفه و برائت از مشرکین در حرم شهدای گمنام شاهرود برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۴۱۴۲۲
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، کمیل قندهاری در نشست مداحان و مسئولین هیات های مذهبی شهرستان شاهرود که در حسینیه امام خمینی(ره) دفتر امام جمعه شاهرود برگزار شد در سخنانی با بیان اهمیت اجرای برنامه های مذهبی با انسجام و هماهنگی به برگزاری دعای عرفه اشاره کرد و افزود: دعای عرفه امسال با هماهنگی دستگاه های مربوطه در حرم شهدای گمنام در عصر روز عرفه با سخنرانی و مداحی برگزار خواهد شد که البته در سایر نقاط شهرستان نیز این برنامه با حضور پرشور مردم برگزار می شود.

وی اظهار کرد: برنامه روز عرفه امسال با توجه به اینکه سالگرد شهدای مکه و مناست و زائران ایرانی نیز در حج حضور ندارند از اهمیت ویژه ای برخوردار است و برنامه برائت از مشرکین نیز همراه دعای عرفه برگزار خواهد شد و باید مردم ما حضور پرنگی در این مراسم داشته باشند چرا که دارای اهمیت فوق العاده است که ملت ما یکپارچه بر علیه مشرکین شعار سرداد و برائت خود را از استکبار و عمال آنها اعلام نمایند.

قندهاری با اشاره به دهه ولایت تصریح کرد: با توجه به اینکه از عید سعید قربان تا غدیر وقایع مختلفی رخ داده است باید در مساجد بدان ها توجه شود و این دهه را باشکوه برگزار کرد و اطعام غدیر نیز مورد توجه قرار گیرد که ان شالله امسال در چند مسجد در شهرستان این اطعام برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری همایش بزرگ محرم در مرکز استان در هفته اول مهر ماه بیان کرد: در سطح شهرستان نیز گردهمایی بزرگ مداحان،سخنرانان و هیات مذهبی برای هماهنگی ماه محرم برگزار می شود.

مسئول کارگروه هیات مذهبی قرارگاه خاتم الاوصیاء(ص) در استان سمنان با اشاره به انتخاب شعار واژه (کرامتنا الشهاده) برای محرم امسال گفت: این شعار واژه توسط جامعه ایمانی مشعر برای کل کشور انتخاب شده است و هیات مذهبی تلاش کنند این شعار واژه را در بنرها و پوسترهای خود استفاده کنند.

وی با اشاره به اربعین حسینی و برپایی ستاد اربعین در شهرستان عنوان کرد: این ستاد آماده ریافت نذورات مردم برای استفاده در مراسم اربعین و در موکب شهرستان شاهرود در کربلای معلا می باشد و اکنون نیز مقدمات کار در حال انجام است و عده ای نانوا با دستگاه ها به عراق اعزام شده اند و باید همه دست در دست هم دهیم و در این مسیر کمک کنیم.

قندهاری با اشاره به اینکه شاهرود در بین الحرمین قم تا مشهد قرار دارد بیان کرد: باید تلاش کنیم برای پذیرایی از زائران این دو بارگاه ملکوتی نیز موکب هایی در شهرستان ایجاد نماییم که البته مقدمات این کار فراهم شده تا ان شالله بتوان از زائران این دو حرم که از مسیر شاهرود عبور می کنند نیز پذیرایی شایسته انجام داد.

مسئول کارگره هیات مذهبی قرارگاه خاتم اوصیاء(ص) در استان سمنان با اشاره به تهیه محتوا برای مداحان و سخنرانان و مسئولین هیات مذهبی توسط قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا گفت: این بسته های فرهنگی محتوایی در اختیار مداحان و سخنرانان و مسئولین هیات قرار می گیرد و به مناسبت های مختلف در قالب کتاب و سی دی و جزو ارائه می شود که درخواست داریم استفاده بهینه و مفید از این بسته ها شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها