مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی خبر داد
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: "جشنواره عاطفه‌ها" تنها در یک نقطه ثابت در تاریخ 25 شهریورماه اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی خواهیم کرد.
کد خبر: ۸۷۴۱۴۶۱
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، محمدمهدی ناصری پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت اعلام برنامه‌های روز جشن عاطفه‌ها گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر شاهدیم که چهره فقر در جامعه تغییر پیدا کرده است.

وی افزود: در دهه اول که این نهاد حمایتی آغاز به کار کرد بیشتر افراد پیر و سالخورده تحت پوشش کمیته امداد بودند اما امروز افراد تحت پوشش کمیته تغییر کرده‌اند، فقر در جامعه زیباتر جلوه می‌دهد ولی به قولی این ظاهر مسئله است چراکه آسیب‌های اجتماعی موجود در سطح جامعه نشان از میزان فقر موجود در جامعه دارد؛ متاسفانه هزینه‌های فقر با وجود تغییر جنس افزایش یافته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی تصریح کرد: کمیته امداد برای کمک به نیازمندان از بودجه دولتی، کمک‌های مردمی و خیرین تأمین می‌شود، خوشبختانه کمک‌های مردمی و خیرین در سال‌های اخیر بسیار چشمگیرتر شده و این امر مهم به واسطه حمایت اصحاب رسانه محقق شده است.

ناصری با اشاره به جمع‌آوری میزان کمک‌های مردمی در ماه مبارک رمضان گفت: در ماه رمضان امسال به مظنور اطعام نیازمندان پیش‌بینی می شد یک میلیارد و 400 میلیون تومان کمک مردمی جمع آوری شود که به واسطه نگاه خیر مردم و اطلاع‌رسانی اصحاب رسانه این میزان به مبلغ دو میلیارد و 200 میلیون تومان ارتقا یافت.

وی افزود: امسال جشن عاطفه‌ها به "جشنواره عاطفه‌ها" تبدیل می‌شود؛ با توجه به اینکه پایگاه‌های ثابت جمع‌آوری کمک‌های مردم در سال‌های قبل بازدهی لازم را نداشتند و تنها دو یا سه درصد کمک‌ها را در بر می‌گرفتند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی تصریح کرد: در 10 مهرماه نیز جشن عاطفه‌ها در سطح مدارس برگزار خواهد شد و این جشن ملی با حضور دانش‌آموزان به عنوان امدادیاران در مدارس با کمک آموزش و پرورش، بسیج و صدا و سیما برگازر خواهد شد.

ناصری با اشاره به پیش بینی این نهاد حمایتی از جمع‌اوری کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌ها گفت: درآمد کمیته امداد در سال گذشته رقمی بالغ بر یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان بود که این مبلغ بین جامعه هدف که پنج هزار و 700 دانش‌آموز تحت پوشش، مورد حمایت قرار گرفت، پیش بینی می‌شود رقم امسال کمک مردم به یک‌میلیارد و 600 میلیون تومان برسد.

در پایان این نشست از خبرنگاران فعال در بحث اطلاع‌رسانی تقدیر و تجلیل شد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات