معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی از توزیع 130 هزار پاکت جشن عاطفه‌ها در مدارس استان، به منظور جمع آوری کمک‌های نقدی دانش آموزان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۴۱۴۶۵
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ ابوالفضل مرتضیان پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت اعلام برنامه‌های این نهاد حمایتی ویژه جشن عاطفه‌ها بر لزوم همکاری رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و ترویج فرهنگ انفاق تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه پایگاه‌های ثابت جمع‌آوری کمک‌های مردم در سال‌های گذشته بازدهی لازم را نداشتند و تنها دو یا سه درصد کمک‌ها را شامل می‌شد امسال به غیر از یک نقطه که جشنواره عاطفه‌ها ثابت برگزار می‌شود دیگر پایگاه‌ها سیار خواهند بود.

وی افزود: 16 دفتر ثابت کمیته امداد در سطح استان و 36 مرکز نیکوکاری در سطح استان کمک‌های مردمی را در طول سال جمع‌اوری و در اختیار نیازمندان قرار می‌دهند؛ سیاست‌ها به سمتی سوق داده شده که کمیته امداد امام خمینی(ره) تنها یک حلقه واصل میان نیازمندان و خیران است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی تصریح کرد: این نهاد حمایتی 540 نیرو دارد که در زمان برگزاری جشن ملی نیکوکاری یا عاطفه‌ها از این تعداد 400 نفر ناچار بودند در چادرهایی کهبه منظور جمع‌آوری کمک‌ها مستقر می‌شدند زمان صرف کنند که این ضمن صرف هزینه متاسفانه کمک‌های مردمی زیادی را جذب نمی‌کرد.

مرتضیان با اشاره به تعداد واحدهای سیار در سطح شهرستان‌ها گفت: در هر شهرستان سه واحد سیار خواهیم داشت که اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی خواهند کرد؛ همچنین بعضی از اقدامات خود را به مردم واگذار کند به همین منظور طرح امداد محله را در دستور کار دارد و در حال حاضر 36 پایگاه امداد محله در استان مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: مداد محله‌ها بین 7 تا 15 نفرعضو دارند و با شناسایی نیازمندان محله کمک‌هایی که جمع‌آوری می‌شود را به نیازمندان همان محله می‌دهند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی تصریح کرد: توزیع 130 هزار پاکت و قلک‌های پلاستیکی از دیگر خدماتی است که برای رفع نیاز دانش‌آموزان بی‌بضاعت در نظر گرفته شده و امیدواریم شاهد کمک‌های خوبی برای رفع محرومیت‌زدایی باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات