خبرهای داغ:
با حضور معاونت خواهران ستاد باز سازی عتبات عالیات کشور؛

همایش رهپویان زینبی در سمنان برگزار شد

همایش رهپویان زینبی بامشارکت معاونت بانوان ستاد باز سازی عتبات عالیات،در سمنان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۴۱۴۸۹
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از سمنان، همایش رهپویان زینبی بامشارکت معاونت بانوان ستاد باز سازی عتبات عالیات،در سالن همایش های کتابخانه مرکزی معلم برگزار شد.

در این همایش معاون امور بانوان در ستاد عتبات عالیات کشور با اشاره به ماه ذی حجه بیان داشت :از اعمال وعبادات این ماه پرفضیلت است سفارش به خواندن زیاد سوره ی مبارکه فجر است ،نماز دهه ذی حجه وروزه واعمال خاص دیگر که مختص این ماه شریفه است که ان شاالله توفیق انجام ان را خواهید داشت.

بیکی ادامه داد: هدف برگزاری این همایش بحث درمورد بازسازی عتبات عالیات وتمام مکانهای مقدس در کشور عراق است.در این زمینه کسانی که دست اندر در کار هستند می دانند که شبهاتی در این خصوص بیان می شود که مادر کشور خودمان نیازمند بسیار هست ،نیاز به ساخت بیمارستان ها ،مدارس وهر جای دیگر.چرا این هزینه ها در عتبات انجام می شود؟

ویدر جواب این شبهات بیان داشت: تمام انچه را که ما برای ساخت وساز نیاز داریم اعم از مدرسه تا بحث تعلیم وتربیت انجام شود ،بیمارستان تا بحث درمان صورت گیرد ، دانشگاه برای ارتقای دانش عمومی و..همه اینها یکجا در بازسازی حرمین شرفین در عراق اتفاق می افتد.

بیکی خاطرنشان کرد: اگر ما بدانیم که وقتی انجا ساخته می شود وزائری در انجا حضور پیدا می کند وطبق ایات الهی که می فرماید خانه هایی که خداوند خواسته که رفعت پیدا کند وکسانی هم در انجا به عنوان زیارت ارامش پیدا کنند،واز امام محمد باقر(ع)سوال می کنند که این "فی بیوتا"که قران کریم بیان می کند کجاست ؟که می فرمایند همان جایگاه امامان است.

معاون امور بانوان در ستاد عتبات عالیات کشور اظهار کرد: برای ساخت وبازسازی عتبات عالیات 10سالی می شود که فعالیت ها اغاز شده است.در ابتدا به صورت کاملا هیئتی بوده است.تعدادی از افراد شروع کرده بئدند به کار وقتی به انجا رفتند ودیدند وضعیت بد انجا را چه از نظر بهداشت و چه از نظر امکانات باکمک مردم ودلی شروع به بازسازی عتبات کردند

بیکی گفت: بحمدالله بحث ساخت عتبات عالیات تمام شده است والان بحث گسترش ان دردستور کار است وبعد از تکمیل صحن حضرت زهرا که خودش 2سال دیگر طول می کشد، وبحث زیارتی ان ان شاالله تا عید غدیر اعلام می شود، بناست ان شاالله بعد از ان صحن عقیله بنی هاشم کلید بخورد.

معاون خواهران ستاد باز سازی عتبات عالیات کشوربا اشاره به نقش همیشگی بانوان در نذورات بیان کرد:ما در معاونت خواهران بازسازی عتبات عالیات بحث خانم ها را به صورت مستقیم فعال کردیم.این بانوان هستند که پشتیبان تمام نذورات هستند اگر اقایی چیزی را می بخشد این به دلیل موافقت و پشتیبانی یک بانو است.

در پایان این همایش پرچم مبارک گنبد حضرت امام حسین وحضرت ابالفضل العباس در جمع بانوان حاضر در همایش گردانده شد و نذورات بانوان جمع آوری گشت.


ارسال نظرات
پر بیننده ها