رئیس سازمان علمی، پژوهشی و فناوری بسیج:

میزان استفاده از رشد 36 برابری فضای دانشگاهی و آموزش عالی کشور مشخص نیست

رئیس سازمان علمی، پژوهشی و فناوری بسیج گفت: میزان رشد فضای دانشگاهی و آموزش عالی کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ۳۶ برابر شده است ولی سوال اینجاست که ما امروز به چه اندازه از این میزان رشد در راستای کمک به کشور استفاده می کنیم.
کد خبر: ۸۷۴۱۵۳۷
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حسین قدیانی امروز در نشست هم اندیشی با معاونین پژوهشی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان کردستان اظهار داشت: سازمان بسیج علمی کشور در راستای کمک بهتر به فعالیت های این بخش در تمامی استانهای کشور خانه نخبگان را راه اندازی می کند.

وی ادامه داد: قرار است که در قالب این خانه نخبگان تمامی روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سطح استان و همچنین مدیران دولتی مرتبط با موضوع جمع شده و در این قالب فعالیت های حوزه نخبگان را مدیریت و ساماندهی کنند.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور گفت: این خانه نخبگان می تواند ضمن شناسایی ظرفیت های استان و همچنین مشخص کردن نیازها به یک جمع بندی نهایی رسیده و در این قالب زمینه برای بهره برداری از ظرفیت های در اختیار هر استان نیز فراهم می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون در چندین استان این مهم راه اندازی شده است، یادآور شد: انتظار می رود که با مشارکت و هماهنگی های لازم زمینه برای عملیاتی کردن راه اندازی خانه نخبگان در استان کردستان نیز فراهم شود تا بتوانیم از این ظرفیت نیز در راستای کمک به توسعه استان بهره برداری کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست هم اندیشی، با بیان اینکه امروز چشم انداز فعالیت دانشگاه های کشور مشخص نیست، گفت: من با روسای دانشگاه های مختلف کشور به ویژه استان تهران صحبت کرده ام که متاسفانه آنها جهت فعالیت های خود را نمی دانند.

قدیانی با اشاره به رشد قابل توجه حوزه آموزش عالی در سطح کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: میزان رشد فضای دانشگاهی و آموزش عالی کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ۳۶ برابر شده است ولی سوال اینجاست که ما امروز به چه اندازه از این میزان رشد در راستای کمک به کشور استفاده می کنیم.

وی با اشاره به ارتباط بسیار ضعیف حوزه صنعت و دانشگاه عنوان کرد: سوال اینجاست که امروز کدام دانشگاه ما در سطح کشور از یک صنعت حمایت کرده و زمینه را برای توسعه آن فراهم می کند و آیا ما توانسته ایم از ظرفیت های دانشگاهی در این حوزه استفاده کنیم که متاسفانه جواب منفی است.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور ادامه داد: متاسفانه ما در حوزه مبانی نظری علوم انسانی نیز دچار مشکلات مختلفی هستیم و می خواهیم با آموزه های غربی به دنبال نهادینه کردن دستورات دینی و اسلامی در جامعه باشیم.

وی با اشاره به وجود تعارض جدی در این حوزه، گفت: ما باید به سمت و سویی حرکت کنیم که مبانی علوم انسانی برگرفته از آموزه دینی و انقلاب اسلامی باشد و دانشجویان را نیز در این راستا تربیت کنیم.

قدیانی در پایان با اشاره به آمادگی لازم برای حمایت از فعالیت های پژوهشی و فناوری در استان کردستان اظهار داشت: در حال حاضر ظرفیت های خوبی وجود دارد و ما به نوبه خود آمادگی داریم تا از فعالیت های این حوزه در استان کردستان به خوبی حمایت کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار