رییس مجمع کانونهای فرهنگی تبلیغی استان لرستان از ساماندهی 178 کانون فرهنگی تبلیغی استان لرستان در آینده خبر داد.
کد خبر: ۸۷۴۱۵۳۹
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان علی دهقان نژاد،در نشست فعالان فرهنگی مساجد شهر خرم آباد  گفت: در حال حاضر 178 کانون فرهنگی تبلیغی در سطح استان فعال می باشند که مسولان این کانونها باید جهت ثبت آن ها در سامانه طوبی به اداره کل تبلیغات اسلامی شهرستانهای مربوطه مراجعه نمایند. 
وی افزود: از تعداد 178 کانونی که در استان وجود دارد، تعدادی به صورت نیمه فعال فعالیت می کنند که بایستی تمامی آن ها در سامانه طوبی ثبت شوند.
وی با اعلام این که کانون های نیمه فعال شناسایی شده اند، بیان داشت: طی نشستی که با فعالان فرهنگی شهرستان ها داشته ایم برای فعال کردن آنها راه حل هایی لحاظ و تدابیری اندیشیده شده است.
رییس مجمع کانون های فرهنگی تبلیغی لرستان ادامه داد: کارگروه های تخصصی عفاف و حجاب ، سبک زندگی اسلامی، آموزش مقابله با فرقه های ذاله، وبلاگ نویسی، افزایش جمعیت، مادران پرچمدار و فضای ومجازی و.... از کانون های فعال و مابقی به صورت کارگروه ها به فعالیت های عمومی در مساجد می پردازند.
دهقان نژاد خاطر نشان کرد: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری کار اصلی کانونهای فرهنگی تبلیغی عموما در راستای ترویج فرهنگ و ارتقای سطح فرهنگ عمومی و احیای مراسمات فرهنگی در مساجد استان می باشد.
وی ملاک فعالیت کانونهای فرهنگی تبلیغی در مساجد را ثبت نام در سامانه طوبی برشمرد و گفت: این کانون ها بایستی در اولین فرصت به آدرس: tooba.tdm-ido.ir مراجعه کرده و نسبت به ثبت در این سامانه اقدام نمایند، لذا در صورت ثبت نکردن و نگرفتن مجوز فعالیت، غیر فعال شناخته می شوند.
رییس مجمع کانون های فرهنگی تبلیغی لرستان اظهار داشت: البته مساجدی هم که به امورات فرهنگی پرداخته اما دارای کانون نمی باشد می توانند به سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان خود مراجعه نموده و پس از ثبت نام از طریق مسئول فرهنگی به ثبت و اخذ مجوز برای مساجد خود اقدام نمایند.
ارسال نظرات