خبرهای داغ:
استاندار قم گفت: تقویت تعاونی ها یکی از مهمترین راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.
کد خبر: ۸۷۴۱۵۴۸
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹
تقویت تعاونی ها یکی از مهمترین راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید مهدی صادقی شامگاه چهارشنبه در آئین تجلیل از تعاونی های برتر قم در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی(عج) این استان با بیان این مطلب، اظهار داشت: تسهیل شرایط توسعه و گسترش فعالیت های تعاونی ها و همچنین ارائه مشاوره های کارشناسی به فعالان این عرصه در همه حوزه ها ضروری است.

وی بااشاره به اینکه شرکت های فراگیر ملی و همچنین تعاونی های خدمات کارکردهای به مراتب بهتری را برای بهبود شرایط اقتصادی داشته باشد، افزود: حمایت از مشاغل خانگی در روستاها و همچنین تامین نیازهای دهداری ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی همچنین با تاکید بر تحقق سهم 25 درصدی تعاونی ها از اقتصاد کشور، افزود: اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی و تخفیف حق بیمه سهم کارفرما برای اعضاء شاغل در هر تعاونی به میزان بیست درصد نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار قم با اشاره به اهمیت موضوع حمایت از تعاونی های روستایی در راستای تولید محصولات کشاورزی با اولویت رعایت الگوی کشت، افزود: برداشته شدن محدودیت ها و شرایط ویژه از تعاونی ها و تلاش برای راه انازی تعاونی های صادراتی به منظور تولید و بهره وری بیشتر از امکانات ها و ظرفیت ها نیز از جمله دیگر مواردی است که باید مسئولان حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از برگزار کنندگان همایش بزرگداشت هفته تعاون، با ارائه پیشنهادی تصریح کرد: این قبیل مراسم ها به جای اینکه تنها در آن یک نفر سخنرانی کند و بقیه شنونده باشند و سوال های بسیاری نیز در ذهنشان ایجاد شود، بهتر است به صورت کارگاهی برگزار شود، تا یک آموزش نیز به همراه خود داشته باشد.

صادقی همچنین با اشاره به دیدار اخیر خود با رئیس جمهوری و ارائه گزارش پیرامون فعالیت های عمرانی استان، خاطر نشان کرد: از مجموع 27 طرح عمرانی که در جریان سفر اسفندماه سال 93 هیات دولت به تصویب رسید، 12 مورد آن در سال 94 اجرایی شد، و امیدواریم با تامین اعتبارها و تخصیص بودجه لازم تکلیف 15 طرح باقی مانده نیز در سال جاری مشخص شود.

رونمایی از سامانه پالایش بیمه کارگران ساختمانی و همچنین تجلیل از خانواده شهید سجاد روشنایی یکی از فعالان تعاون و شهید مدافع حرم از جمله بخش های مختلف این همایش بود.

13 تا 19 شهریورماه هفته تعاون نامگذاری شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها