خبرهای داغ:
آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: مفاهیم، ترجمه و تفسیر صحیفه سجادیه در جامعه بیان شود تا اقشار مختلف از آن بهره مند شوند.
کد خبر: ۸۷۴۱۵۵۱
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
مفاهیم صحیفه سجادیه در جامعه تبیین شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، این مرجع تقلید در دیدار با اعضای ستاد برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع) با بیان اینکه بر روی مفاهیم صحیفه سجادیه باید کار شود، افزود: تفسیر و ترجمه این صحیفه منتشر شود همچنین افرادی که این کتاب را حفظ می کنند به مفاهیم و تفسیر آن توجه کنند. 

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: در برگزاری کنگره ها، بحث های تکراری نباشد و بر اساس نیاز روز و بر بحث های جدید از جمله اصحاب و فرزندان و بخش های مختلف زندگی ایشان تاکید شود. 

این مرجع تقلید افزود: باید سرفصل ها و عناوین را ریشه یابی کرد و در اختیار پژوهشگران و محققان قرار داد تا بتوانند مقالات پرباری را منتشر کنند. 

وی با بیان اینکه پرداختن به دعاهای امام سجاد(ع) کار خوبی است گفت: براداران اهل سنت نیز در منطقه هرمزگان فراوان هستند از این رو انتشار میراث اهل بیت(ع) در بین همه اقشار تاثیرگذار است. 

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: بر روی علمای اهل سنت باید فعالیت کرد تا در این کنگره ها بیشتر حضور پیدا کنند زیرا هر قدر دیگران اگر از صحیفه سجادیه باخبر شوند در شگفتی فرو خواهند رفت از این رو باید هرچه بهتر به این موضوع پرداخت. 

وی با اشاره به اینکه بزرگداشت معصومین برای مسلمانان باعث افتخار است گفت: با برگزاری برنامه های مختلف مردم با زندگانی و دعاهای این امامان آشنا می شوند. 

وی افزود: رساله حقوق این امام معصوم و خطبه امام سجاد(ع) در شام از خطبه های پرمعنی است که در کنگره ها باید به صورت پررنگ تر به آن پرداخته شود. 

این مرجع تقلید به برنامه های ماه مبارک رمضان در خصوص تفسیر صحیفه سجادیه گفت: دعای 20 صحیفه سجادیه که دعای مکارم اخلاق است را در برنامه های ماه مبارک رمضان تفسیر کرده ام هر چه در صحیفه سجادیه پیش می رویم عظمت آن مشهود می شود. 

وی افزود: باید به فکر تفسیر صحیفه سجادیه باشیم در همین راستا جلد اول منتشر شده است و بیش از آنچه که فکر می کردیم مورد استقبال قرار گرفت. 

وی ادامه داد: کلمات وسخنان امام سجاد(ع) جمع آوری و به صورت موسوعه تالیف شده است. 

ششمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) روز 6 آبان ماه در استان هرمزگان برگزار می شود. 
ارسال نظرات
پر بیننده ها