احیای اقتصاد مقاومتی با لباس روحانیت:

حجت الاسلام امامی تنها روحانی «مغان» در تولید عسل

حجت الاسلام اصغر امامی از روحانیون شهرستان بیله سوار با لباس روحانیت در حال کمک به تولید و اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۸۷۴۱۵۷۹
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار به نقل از صبح مغان،توکل برخدا، پشتکار، علاقه به زنبور داری و توجه به توصیه های کارشناسان رمز موفقیت این زنبوردار جعفرآبادی است.

با توجه به اینکه شغل اصلی حجت الاسلام امامی تبلیغ دین است اما شغلش هیچ خللی در کارش ایجاد نکرده است.

حجت الاسلام امامی در مصاحبه با صبح مغانمی گوید: اهمیت عسل برای انسانها همین بس که درباره آن یک سوره به این نام یعنی سوره نحل امده است ودر ایات ۶۸و۶۹سوره نحل به خلقت زنبور عسل اشاره شده و نشانه ای از ایات خداوند برای اهل فکر شمرده شده است.

وی می گوید: نکته جالب اینکه خدواند عسل را مایه شفای همه مردم بیان میکند وفقط در یک جای دیگر، چیزی را شفابخش معرفی کرده که آن قران کریم است.

تولید کننده عسل در جعفرابادمغان می گوید: خوشبختانه در طی این چند سال با مشکلی از لحاظ کاری و تبلیغ دین مواجه نشده ام و کارهای تبلیغاتی را فدای زنبور داری نکرده ام.

او ادامه داد: بسیاری از زنبور دارنی که جدیدا وارد این عرصه شده اند حتی برای جابه جایی زنبورخود یک دستگاه وانت هم ندارند واگر مسئولین در این زمینه با تازه کارها همکاری داشته باشند و وام های کم بهره در اختیارشان قراردهند تا حداقل وسیله ای برای جابه جایی زنبور عسل داشته باشند بسیار خوب است و می توانند به موقع زنبور های خود را کوچ دهند.

این زنبور دار فعال مغانی در خصوص حمایتی که از وی در این مدت شده است می گوید:امسال از طریق بسیج سازندگی سپاه ناحیه بیله سوار تسهیلاتی را گرفتم و توانستم با این حمایت ها کار خود را توسعه داده و بخشی از نیازهای مالی ام را برطرف کنم.

حجت الاسلام امامی می گوید: پیشنهادی که به جوانان دارم این است که از هر فرصتی که می توانند استفاده کنند و برای خود کاری را دست و پا کنند و منتظر نباشند تا در اداره ای استخدام شوند.

وی می افزاید: نباید دست از تلاش برداشت و با توجه به این که ما باید از لحاظ اقتصادی روی پای خود بایستیم و توصیه مقام معظم رهبری را در خصوص اقتصادی مقاومتی در عمل اجرا کنیم، زنبور داری یکی از کارهایی است که می شود یک جوان با انجام ان روی پای خود ایستاد و به دیگران محتاج نبود.

حجت الاسلام امامی گفت: 3 نفر از اعضای خانواده ام در این کار مرا یاری می کنند و به نوعی برای انها نیز مشغولیت است.

سخن پایانی

آرام بخش ترین لحظه برای من زمانی است که بیش از اندازه زنبور ها فعال هستند و از نظم وانضباط و زندگی با آنها لذت می برم وشاید ساعتها فقط محو تماشای فعالیت زنبورها می شوم.

ارسال نظرات