خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۷۴۱۶۰۴
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸
مرضیه فلاح شیخ لری مسوول بسیج اردوی جهادی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان قزوین اظهار کرد: اردوی جهادی دانشگاه علوم پزشکی قزوین تحت عنوان  گروه شکوفه ی سیب(خواهران) تابستان امسال از تاریخ 29 مرداد تا سوم شهریور1395در روستای ماهین واقع در طارم سفلی برگزار شد.
وی در ادامه افزود: در اردوهای جهادی علوم پزشکی هدف اصلی این گروه آموزش و بهداشت است.
فلاح شیخ لری رسالت اصلی دانشجویان در اردوی جهادی را خودسازی،اشاعه فرهنگ جهادی، خدمت رسانی و محرومیت زدایی  خواند و تاکید کرد: حضور دانشجویان در محیطی  به دور از امکانات و آسایش شهر همراه  با کاستی ها، روحیه شکر گزاری در آن ها را تقویت می کند.
مسوول اردوی جهادی  دانشگاه علوم پزشکی قزوین هزینه بالای دندانپزشکی را علت مراجعه کمتر مردم به این ارگان بیان و ابراز داشت: مطمئنا مردم در رابطه با خدماتی چون دندانپزشکی حتی در شهر به علت هزینه ی بالا وقت کم تری را برای آن می گذارند، اما حضور تیم دانشجویان پزشکی  و ارائه خدمات به روستاییان و آموزش بهداشت در رابطه با این زمینه بسیاری از مشکلات مربوط به دهان و دندان در مردم محروم کاسته خواهد شد.
فلاح شیخ لری با بیان اینکه باید بنای فعالیت ها را آموزش و بهداشت قرار داد چرا که این مفهوم در جامعه به خوبی شکل گرفته است که پیشگیری بهتر از درمان است افزود: به لطف خدا و کمک مسولین بسیج استان و دانشگاه علوم پزشکی قزوین ما خدمات درمانی ولو اندک نیز برای مردم روستا انجام می دهیم که با استقبال بی نظیر مردم مواجه شد.
وی همچنین به بیان خدمات حوزه دندانپزشکی پرداخت و عنوان کرد: در این دوره دانشجویان این دانشگاه توانستند در بخش دندانپزشکی 205 مورد کشیدن دندان، در بخش ترمیم 124مورد، 79مورد جرمگیری و پنج مورد نیز پایوکتومی اطفال انجام دهند.
این دانشجوی بسیجی نتایج حاصله از بخش مامایی و آموزش های مربوط به آن را رضایت بخش خواند و گفت: این بخش خصوصا  در روستاهایی که ماما و پزشک ثابت نداشت بسیار مفید واقع شد.
فلاح شیخ لری حضور  قشر  پزشکی در اردوی جهادی را متفاوت از سایر حوزه ها دانست و تصریح کرد: دانشجویان این دانشگاه در شرایط رفاه کامل ورود به  چنین شرایط سخت جهادی را می پذیرند و این موضوع بسیار قابل احترام و ستایش است.خوشبختانه دانشجویان در این اردوها به گفته ی ارزش های بسیاری را از لحاظ  معنوی کسب می کنند و خدماتی  در راه رضای خدا، انسان دوستی و محرومیت زدایی انجام می دهند.
وی در ادامه با بیان تاثیر کم نظیر این اردو بر دانشجویان، افزود: در طی این سال ها ما شاهدتفاوت رفتاری دانشجویان در شرایط سخت بوده و متوجه سازگاری ایجاد شده در دانشجویان شده ایم و هیچ سرمایه ای بالاتر از این نیست که یک دانشجو با فرهنگ و شرایط زندگی متفاوت بتواند شرایط مردم محروم را با تمام وجود لمس کند و بتواند آن ها را درک کند.
مسوول جهادی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در پایان خاطرنشان کرد: دانشجویی که شرایط سخت و زندگی مردم در شرایط سخت را ببیند وقتی به مقامی برسد مردم محروم را فراموش نمی کند و اگر مسوولیتی داشته باشد همیشه به فکر محرومیت هایی که روزی در این روستاها لمس کرده خواهد بود و محرومیت زدایی دغدغه او خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها