با نزدیک شدن به روز های بازگشایی مدارس، آن چیزی که بیشتر به چشم می خورد بساط لوازم تحریر با برچسب شخصیت های هالیوودی کنار دست خیابان ها و مغازه های لوازم التحریراست که می طلبد مسئولین ضمن نظارت بر این مهم، خانواده ها هم در خرید کالای با برچسب فرهنگ غربی تامل کنند.
کد خبر: ۸۷۴۱۶۰۶
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر به نقل از کوثرخبر،با نزدیک شدن به ماه مهر والدین برای خرید وسایل مورد نیاز فرزندانشان در کلاس درس در بازار به گشت و گذار می پردازند و بیشتر به سراغ لوازم التحریر هایی می روند که برای فرزندشان جذابیت داشته باشد.

در وهله اول جذابیت دفتر و قلم برای هر دانش آموزی مورد اهمیت است؛ چرا که درصد فهم و یادگیری وی را افزایش می دهد ولی بایستی آگاه بود که جنگ فرهنگی که غربی ها آغاز کرده اند مشهود بر این جذابیت بوده و متاسفانه ناخواسته با خرید این شخصیتهای کارتونی و هالیوودی فرزندمان به به فرهنگ غربی و بی بند و باری سوق می دهیم.

شاید جذابیت دارا و سارا و شخصیت های کارتونی ایرانی که بر روی لوازم التحریرها حک می شود عامل اصلی سوق والدین به برچسب های جذاب هالیوودی است که در این میان ظاهرا کم کاری هایی از سوی مسئولین فرهنگی صورت گرفته است.

به هر حالبا نزدیک شدن به روز های بازگشایی مدارس، آن چیزی که بیشتر به چشم می خورد بساط لوازم تحریر با برچسب شخصیت های هالیوودی کنار دست خیابان ها و مغازه های لوازم التحریر است که می طلبد مسئولین ضمن نظارت بر این مهم، خانواده ها هم در خرید کالای با برچسب فرهنگ غربی تامل کنند یا حداقل نسبت به آینده فرزند خود حساسیت نشان دهند.

خوشبختانه کشورمان از جهت تأمین مواد اولیه و مورد نیاز لوازم التحریر، در شرایط خوبی به سر می برد اما همانطور که مطرح شد جذابیت چندانی را در حک برچسب های کارتونی و ... به وجود نیاورده اند، در نتیجه والدین دانش آموزان از خریداری آن پرهیز می کنند؛ گرچه جنس ایرانی از جنس های شرقی و غربیمرغوبتر است.

اما نکته اساسی و مهم که پرداختن به آن خالی از لطف نیست؛ تولید لوازم التحریر داخلی با برچسب خارجی است!

تولیدی که در حمایت از آن عزم راسخ ملی بصورت همه گیر اطلاع رسانی شده و دغدغه اتکا به ظرفیت های ایرانی جزء اعمال روز مره همه ایرانی ها گشته است؛ این روز ها با بی توجهی مسئولین امر فرهنگی دست و پنجه نرم میکند.

مسئولین امر بایستی در برخورد با برخی سودجویان که به بهانه تولید کالای داخلی، برچسبخارجی را بر روی لوازم التحریر ها حک میکنند تنها به قیمت فروش چند جل دفتر و قلم که در عین حال بیشتر به فرهنگ اسلامی ضربه می زنند.

با درک این موضوع می توان استفاده از ظرفیت داخلی را اینگونه عنوان کرد که اقدام در زمینه ایرانی و اسلامی کردن لوازم التحریر بیشتر در مرحله تئوری و آمار باقی مانده و نیاز به برنامه ریزی بلند مدت از سوی وزارت های متولی دارد.

این مسئولین هستند که بایستی با طرح های جذاب اسلامی و انقلابی والدلین و دانش آموزان را با الگو قرار دادن شخصیت های ملی از شخصیت های کارتونی و خیالی غربی دور سازند.

ارسال نظرات