آیت الله قدرت الله نجفی:

کسانی که فیشهای کلان را می بلعند خدا را نشناخته اند

شهید زنده و بازمانده واقعه هفتم تیر گفت: به همان اندازه که دشمن حمله ور است باید به همان اندازه بصیرت داشت و پیشگیری کرد.
کد خبر: ۸۷۴۱۶۴۹
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ آیت الله قدرت الله نجفی، ابوالشهید و جانباز و بازمانده واقعه 7تیر، در دیدار مسئولان و کارکنان نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با ایشان، گفت: امام راحل قدس الله نفسه الزکیه، دریک کلام بسیار قیم قرآنی فرمودند قیام لِلّه رمز همه موفقیت های مادی و معنوی است.

وی، افزود: اولین قدم در قیام لِلّه، بیداری از خواب غفلت است. این غفلت روزگار انسان را سیاه و وی را بیچاره می کند و اولین پایه غفلت در استعدادهای خود انسان است. بعنوان مثال از چشم مان غافلیم. غافلیم چه کارهایی از این چشم برمی آید و اینکه اگر بیدار شد، قیام لِلّه می کند.

جانباز واقعه 7تیر که چشم راست خویش را نیز در این واقعه از دست داده و هنوز چندترکش در بدن به یادگار دارد، تأکید کرد: با این چشم می توان آسمان و زمین را به دقت دید و بهره برد، با این چشم می توان برای خدا گریه کرد و نتیجه گرفت، مبادا این چشم را به گناه آلوده کنیم.

وی، با اشاره به ضرورت شکرانه توفیق پرهیز از حرام و گناه،‌اظهار کرد: در قبال جانبازان مسئولیت داریم و باید در برابر این مسئولیت از چشم و زبان خود مراقبت کنیم.

آیت الله نجفی، بی حجابی در سطح جامعه را نتیجه بی حیایی یا کم حیایی دانست و تأکید کرد:تا هرجایی که سیطره امربه معروف و نهی از منکر دارید، مسئول هستید به وظیفه خود عمل کنید.

استاد حوزه و دانشگاه، در ادامه کم بصیرتی و بی بصیرتی را از دیگر غفلت ها دانست و گفت:‌بصیرت یعنی، گوش به فرمان ولایت، گوش جان دادن به سخن ولایت،یعنی اینکه اگر آقا صحبتی بکنند همه باید گوش جان بدهند و الحمدالله برادران سپاهی و اهل علم(روحانیون سپاه) استان چهارمحال و بختیاری همه ولایی هستند.

وی، با انتقاد از برخی افراد که بیانیه می دهند و استقلال اقتصادی را گرو نداشتن خرج نظامی می دانند،‌ تأکید کرد: به همان اندازه که دشمن حمله ور است، به همان اندازه بصیرت می خواهد و پیشگیری. کسانی که بیانیه می دهند استقلال اقتصادی آلمان و برخی کشورها به خاطر نداشتن خرج نظامی است، نمی گویند که بله این کشورها دلارهایشان را می فرستند تا دیگران از آنها پشتیبانی کنند.

آیت الله نجفی، اینگونه سخنان را راه باز کردن و فرش قرمز پهن کردن برای داعش برای ورود به کشور دانست و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری 180درجه خلاف این سخنان می فرمایند که باید همه کمک کنند تا پشتوانه دفاعی کشور قوی شود.

وی، با تأکید بر ضرورت بصیرت و دشمن شناسی ، گفت: دشمن شناسی وسیع است، حتی دشمن می آید در گوشی کودک پنج ساله وارد می شود؛ باید مراقب بود، هر سخنی را نباید گفت و هر چیزی را نباید دید.

استاد حوزه و دانشگاه در شرح حديث پيامبر صلى‏ الله‏ عليه‏ و‏ آله ‏وسلم كه مى‏فرمايد:«من عرف اللّه و عظّمه منع فاه من الكلام و بطنه من الطعام ...»، اشاره کرد و افزود: هرکسی خدا را شناخت، هر سخنی را نمی گوید. دهنش زیپ دارد، این معیار است، اگر دیدیم دهنمان زیپ ندارد، معلوم می شود خدا نشناخته ایم، مخصوصاً مسایل سیاسی. هر چیزی را نباید بگویم و بشنویم.

وی، ادامه داد: کسی که خدا را شناخت، شکم اش هر لقمه ای را هضم نمی کند. کسانی که فیش های کلان را می بلعند، خدا را نشناخته اند. قانون اینها را نمی تواند آگاه کند،‌خدا باید اینها را آگاه کند، که ندارند و نشناخته اند.

آیت الله نجفی در ادامه با توصیه به قدرشناسی از زمان و فرصت، تأکید کرد: وقت کشی برای اولیای خدا حرام است.

وی، با اشاره به اینکه؛ اهل دل گناه نمی کند و مؤدب است. همه شب را نمی خوابد و بخشی از وقت خود را به تهجد و گریه می گذراند، به بیان خاطراتی از استاد خویش حضرت آیت الله حسن زاده آملی در زمان فراگیری دروس فلسفه، حکمت و عرفان پرداخت و با وضو بودن همیشگی را مورد تأکید قرار داد.

گفتنی است: هفتم تیرماه یادآور خاطره‌ای دردناک و تلخ برای ملت ایران است، خاطره‌ای که با شهادت آیت الله بهشتی به همراه ۷۲ یار باوفایش کربلای دیگری را برای ایران رقم زد.

انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی واقعه‌ای است که در ۷ تیر سال ۱۳۶۰ منجر به کشته‌شدن هفتاد و دو نفر از اعضای این حزب شد و آیت الله قدرت الله نجفی از جانبازان و بازماندگان این حادثه بزرگ در کشور و یاران صدیق انقلاب، امام و رهبری در کشور است.

شایان ذکر است: مسئولین و کارکنان نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام به مناسبت اجرای طرح دیدار با ابرار با آیت الله قدرت الله نجفی در دهاقان دیدار کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار