شورای هیئات مذهبی استان سمنان به مناسبت سالگرد فاجعه منا بیانیه صادر کرد.
کد خبر: ۸۷۴۱۶۵۲
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، شورای هیئات مذهبی استان سمنان بمناسبت سالگرد فاجعه منا در طی بیانیه ای این جنایت بزرگ را محکوم نمود.

بسم الله الرحمن الرحیم

والذین هاجروا فی سبیل الله ثم قتلوا و ما توا لیرزقنهم الله رزقا حسنا و ان الله لهو خیر الرازقین (۵۸الحج)

یک سال از فاجعه غم انگیز حادثه منا را پشت سر گذاشتیم، سالی که برای امت اسلامی سال غم و اندوه بود. سالی که برای بازماندگان حادثه منا، سال خالی بودن وجودعزیزانشان بود که انتظار دیدارشان را پس از مراسم حج ابراهیمی می کشیدند.

سالی که برای آزادگان جهان اسلام، سال قربانی نمودن انسانیت و شرافت اسلامی به دست مدعیان حرمین شریفین بود، سالی که برای مجامع حقوق بشر سال سکوت و چشم بستن بر روی واقعیت های تلخ حادثه منا بود. سالی که برای سازمان ملل متحد لکه ننگ خانه خدا که در احکام و احادیث ما می باید یکی از نقاط امن در روی کره زمین باشد خود به قربانگاه ضیوف الرحمان مبدل می گردد مکانی که در آیات قرآن در عظمت و امن بودن آن آمده است : «اجعلتم سقایه الحاج و عماره المسجد الحرام کمن امن بالله و الیوم الاخروجاهد فی سبیل الله لا یستوون عند الله و الله لا یهدی القوم الظالمین (۱۹توبه)» این آیه الهی گویی در همین عصر و زمان از سینه رسول مهربانی ها نازل گردیده است. تا حکام بی کفایت آل سعود به جایگاه واقعی خود پی ببرند و ملت بزرگ و مجاهد ایران اسلامی و سایر حجاج بیت الله الحرام در عصر کنونی به جایگاه عظیم خود بیشترواقف گردند .

حال بعد از گذشت یک سال ازاین حادثه تلخ جا دارد به یاد بیاوریم پیام بیداری و انسان ساز آن معمار کبیر انقلاب اسلامی در کشتار بی رحمانه حجاج ایرانی و سایر کشورهای مسلمان، اماممان در این پیام می فرمایند: «حکومت سعودی مطمئن باشد که آمریکا لکه ننگی بر دامنش نهاده است که تا قیام قیامت هم با آب زمزم و کوثر پاک نمی شود و خونی که از دل اقیانوس بزرگ ملت ما بر سرزمین حجاز جاری شده است، زمزم هدایتی برای تشنگان سیاست ناب اسلام گردیده است که ملت ها و نسل های آینده از آن سیراب و ستمکاران در آن غرق و هلاک می شوند و ماهم این جنایت ها را به حساب آمریکا گذاشته ایم. و به یاری خدا و در موقع مناسب به حساب آنان خواهیم رسید و انتقام فرزندان ابراهیم را از نمرودیان و شیاطین و قارون ها خواهیم گرفت» و در آنجا که آن خلف صالح عبد خدا حضرت آیت اله امام خامنه ای در حادثه دردناک منا می فرمایند« ایران تاکنون از خود خویشتن داری نشان داده و رعایت ادب اسلامی و حرمت برادری در دنیای اسلام را کرده اما این را بدانند که دست ایران برتر از خیلی ها ست و امکانات بیشتری هم دارد و اگر بخواهد در مقابل عناصر اذیت کننده و موذی  عکس العمل نشان دهد، اوضاع آنها خوب نخواهد بود و در هیچ صحنه هم آوردی حریف نخواهند شد»

آری این سخن عزت آفرین از سینه آن مرد الهی بیرون آمد و موجب افتخار ایران اسلامی گردید.

در سالگرد عروج مظلومانه ضیوف الرحمان ، شورای هیئات مذهبی استان سمنان به نمایندگی از طرف خانواده معظم شهدا، ایثارگران، آزادگان و رزمندگان و به نیابت از طرف امت قهرمان و عزت آفرین ایران اسلامی از مسئولین محترم قوه قضائیه و مجریه و هم چنین ازمجامع بین المللی و سازمان های حقوق بشری خواستار رسیدگی به این موضوع می باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها