نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس دهم گفت: نمایندگان مجلس از ایجاد موانع سرمایه‌گذاری در استان کردستان انتقاد دارند.
کد خبر: ۸۷۴۱۶۵۸
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسییج از کردستان، سیدمهدی فرشادان در شورای اداری سازمان جهاد کشاورزی کردستان که با حضور نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: آنچه در خصوص ارائه آمار غلط و غیرواقعی مدیران کردستان توسط نماینده مجلس مطرح و رسانه‌ای شد، واقعیت دارد و ما در این مورد اسناد و مدارک کافی داریم که اگر مسؤولان بخواهند در اختیار رسانه‌‌ها قرار می‌دهیم.

وی تصریح کرد: اقدامات و تلاش‌های زیادی توسط فعالان حوزه کشاورزی استان در زمینه کشت، برداشت و خرید محصولات کشاورزی انجام شده که قابل تقدیر است و به حقیقت می‌توان گفت، جهاد کشاوری یکی از سازمان‌های صادق و پرتلاش در بین دستگاه‌های اجرایی است.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس دهم خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این حوزه، عدم پرداخت پول گندم خریداری شده از کشاورزان است که در این راستا جلسات متعددی با مسؤولان ذیربط برگزار شده است.

فرشادان افزود: از مسؤولان خواسته‌ایم که از 2 هزار و 500 میلیارد تومان اختصاص یافته به این حوزه، سهم استان کردستان زودتر پرداخت شود.

وی تلاش در راستای توسعه و تقویت فرهنگ تولید و استفاده از محصولات ارگانیک را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: برگزاری کلاس‌های توجیهی و آموزشی لازم برای کشاورزان لازم است و از طریق رسانه‌ها نیز بحث ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مصرف دنبال شود.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس دهم ادامه داد: مجتمع پرورش ماهیان سردابی پالنگان هم که نیاز به یک‌ میلیارد تومان اعتبار دارد باید اقدامات اساسی انجام شود.

فرشادان تصریح کرد: در برخی از کارها و اقدامات تنها شعار داده می‌شود و خروجی عملی را شاهد نیستیم، به طور مثال، سال‌های سال است که شعار تشکیل نهضت توت‌فرنگی و محصولات سردرختی در استان داده می‌شود، اما در عمل چیزی مشاهده نمی‌شود.

وی اظهار داشت: در برخورد با سرمایه‌گذار آنگونه که باید، عمل نمی‌شود و همین امر موجب فرار سرمایه‌گذار از استان می‌شود.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس به تلاش برای جذب سرمایه‌گذار آلمانی و حضور نمایندگان این شرکت سرمایه‌گذاری بزرگ در استان اشاره کرد و افزود: قرار شد 10 هکتار زمین برای اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری در استان در اختیار این سرمایه‌گذاران قرار بگیرد ولی هیچ‌کدام از دستگاه‌های اجرایی زیر بار این موضوع نرفته است.

فرشادان اظهار کرد: زمینی که به سرمایه‌گذار آلمانی پیشنهاد شده است، جزو منابع ملی است، اما معارض آن بابت 170 میلیون تومان دیوارکشی، هزار میلیارد تومان طلب می‌کند.

وی متذکر شد: شرکت آلمانی حاضر شد به این شخص 200 میلیون تومان پرداخت کند اما موضوع نگران‌کننده این است، اگر زمین به موقع در اختیار سرمایه‌گذار قرار بگیرد، فراری نمی‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: اگر این گروه سرمایه‌گذاری آلمانی بنا به تعهد اخلاقی به ما و نه مشوق‌های دیگر که وجود ندارد، حاضر به سرمایه‌گذاری شده‌اند پس چرا باید مانع ایجاد کرد؟.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، عدم صدور مجوز و سنگ‌اندازی در مسیر سرمایه‌گذاری را از دیگر مشکلات در استان نام برد و گفت: قرار بود مجوز آغاز فعالیت این شرکت آلمانی طی 24 ساعت صادر شود، اما تاکنون مجوزی صادر نشده است.

فرشادان یادآور شد: تا زمانی که وضع بروکراسی ما اینگونه است، جذب سرمایه‌گذار و ایجاد نهضت توت‌فرنگی و دیگر سرمایه‌گذاری‌ها، سرابی بیش نیست و نباید به آن دلخوش باشیم.

وی خاطرنشان کرد: صبر نمایندگان مردم کردستان در مجلس به آخر رسیده است چون زمانی که به عنوان نماینده مردم استان در مجلس انتخاب شدم، مجمع نمایندگان به شخص استاندار گفتیم، اگر در مسیر سرمایه‌گذاری مانع‌تراشی شود، از طریق رسانه‌ها اعلام خواهیم کرد.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امروز با گذشت سه ماه از فعالیت مجمع نمایندگان مجلس دهم، مشکلات و موانع در مسیر جذب سرمایه‌گذار در استان کردستان ما را نگران کرده و به این وضعیت انتقاد داریم.

ارسال نظرات