خبرهای داغ:
امام جمعه گیلان غرب:

همایش های رقص و آواز در ایام استقبال از شهدای حرم نشان از غفلت مسئولان فرهنگی استان است/به جای فستیوال موسیقی در ایجاد اشتغال و ازدواج جوانان تدبیرکنید

امام جمعه گیلان غرب گفت: در روزهایی که مردم کرمانشاه آماده استقبال از سرداران شهید مدافع حرم هستند ،برگزاری همایش های رقص و فستیوال آواز نشان از غفلت و سهل انگاری مسئولان فرهنگی استان است.
کد خبر: ۸۷۴۱۶۶۲
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۵
امام جمعه گیلان غرب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلانغرب، شهادت شهدای مدافع حرم را به مردم ایران اسلامی خصوصا مردم شهید پرور کرمانشاه تبریک و تسلیت گفت و اظهار داشت : در روزهایی که مقارن با ایام شهادت سفیر امام حسین .ع. ، جناب مسلم بن عقیل  در کوفه  و ترک عرفات به سوی کربلا توسط سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین .ع.  است ،شهادت فرزندان رشید کرمانشاه، مدافعان حرم  را به ساحت مقدس حضرت بقیت اله.عج. ، مقام معظم رهبری و ملت ایران تبریک و تسلیت عرض می نمایم.

 

حجت الاسلام مهری تصریح  کرد:وظیفه ما در قبال ایثار و جانفشانی شهدای عزیز  قدردانی و حفظ حرمت و شان والای انها و خانواده های معظمشان می باشد .

وی افزود:اگرامروز یک به یک جوانان این مرز و بوم  در سوریه و عراق  به عنوان مدافعین حرم   جان نثار میکنند و به شهادت میرسند  در مقابل وظیفه شرعی ، اخلاقی و وجدانی ما  ایجاب می کند قدردان و حرمت نگه دار جایگاه ،مقام و خانواده های انها باشیم .

 

حجت الاسلام مهری یاد اور شد :شهادت مدافعان حرم  امروز با کمک به خط مقاومت ،امنیت و ارامش و رفاه را در داخل کشور برای ما ملت ایران به ارمغان اورده است  و ما امنیت کنونی را مدیون این شهدای عزیز و شهدای مدافع حرم میدانیم و لذا انچه به عنوان وظیفه ما در قبال این مصادیق ایثار و شهامت ورزی داریم همان حفظ شان و حرمتهاست.

 

وی گفت :شنیده شده درکرمانشاه در روزهایی که مردم این استان آماده استقبال از سرداران شهید مدافع حرم  هستند مسئولان استان خصوصا مسئولان فرهنگی غفلت کرده  وبا ساز دهل و رقص وآوازعملاازسر سهل انگاری بی اعتنایی خود را به فضای عمومی شهر و مردم نشان دادند

.

حجت الاسلام مهری گفت: اگرچه گمان بر این است که برگزاری مراسم  پایکوبی و رقص امروز ناشی از غفلت زدگی و سهل انگاری مسئولین  فرهنگی استان است  اما انتظار می رودکه در روزهای اتی که مصادف با ایام استقبال از شهدای مدافع حرم در استان کرمانشاه می باشد  این مسئولان سر از لاک غفلت بر اورند و از برگزاری  فستیوال و جشواره های رقص و اواز  ممانعت کرده وبه حرمت خون شهدا  و پاسداشت یاد عزیزشان ، انها را تعطیل نمایند .

 

وی با تاکید بر اینکه اگر این مسئولان در مسند فرهنگی دغدغه امورات فرهنگی مردم را دارند  بهترین تبلور اقدام فرهنگی این است که با تعطیل کردن مراسمات رقص و فستیوال در این روزها به حرمت خون شهدا  رویکردی عینی را در طرح این موضوع که بهترین کار فرهنگی پاسداشت آموزه های  معنوی و ارزشی است را به مردم عرضه دارند  و بگویند که بهترین کار فرهنگی پاسداشت خون جوانانی است که برای امنیت کشور و تداوم خط مقاومت  جان و خون خود را نثار کرده اند .

 

 

امام جمعه گیلانغرب با اشاره به سال اقتصادرمقاومتی و مقوله اقدام و عمل ابراز داشت:توقع مردم  از مسئولان  این است که در این سال  به دنبال تحقق امراشتغال جوانان و رفع چالش های اقتصادی مردم منطقه در مقام اجرا باشند نه اینکه به جای تدبیر در برون رفت از این مشکلات ذهن عده ای از جوانان را با فستیوال وجشنواره های رقص و موسیقی به حاشیه برانند.

 

 وی گفت : نیاز امروز جوانان  ایجاد شغل و بهبود وضعیت معیشت و اقتصاد است ،مسئولان اجرایی  استان به جای کلید زدن جشنواره های موسیقی بی وقفه  تدبیری در حل معضلات  اقتصادی ، اشتغال و ازدواج جوانان به خرج دهند.

 

 وی در پایان ابراز داشت: توصیه مابه مدیران فرهنکی و متولیان برنامه های فرهنگی استان  این است که در روهای اتی که شهر رنگ و بوی استقبال از شهدای عزیز مدافع حرم را دارد جشنواره ها و فستیوالهای موسیقی و رقص و پایکوبی را تعطیل و همپای مردم شهید پرور  در فکر تدارک استقبال درخوراز فرزندان  شهید این دیدار غیر تمند باشند که ماهم همپای مردم  عزیز کرمانشاه  خود را مهیای استقبال از شهدای شام نموده ایم .

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار