معاون علمی، پژوهشی و فناوری بسیج در سنندج مطرح کرد

حمایت 50 میلیارد ریالی بسیج از طرح‌های نخبگان کشور

معاون علمی، پژوهشی و فناوری بسیج از حمایت 50 میلیارد ریالی از 700 طرح نخبگان بسیجی در سال 94 خبر داد.
کد خبر: ۸۷۴۱۶۶۶
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان ، حسین قدیانی در جمع نخبگان استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: یکی از چالش‌های رشد علمی کشور به حوزه فرهنگی برمی‌گردد.

وی افزود: متاسفانه هم‌اکنون در جامعه نخبگان به هزینه تبدیل شده‌اند در حالی که قرار بود نخبگان به جامعه کمک کنند.

قدیانی اظهار داشت: انتظار می‌رود نخبگان با تلاش و کوشش خویش به تعالی و توسعه جامعه کمک کنند و در این مسیر نقش الگویی ایفا کنند.

معاون علمی، پژوهشی و فناوری بسیج کشور خاطرنشان کرد: بسیج دنباله مردمی همه دستگاه‌های اجرایی است و ما می‌خواهیم که ایده‌ها را حمایت کنیم که به پدیده تبدیل شوند.

قدیانی افزود: در همین راستا در سال گذشته از 700 طرح حمایت مالی بیش از 50میلیارد ریالی صورت گرفت.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود در پاسخ به دغدغه تعدادی از نخبگان مبنی بر محروم‌بودن کردستان اظهار کرد: به هیچ وجه قبول نداریم که کردستان استانی محروم است بلکه اقلیمی است که وقتی وارد آن می‌شویم با افتخار سرمان را بالا می‌گیریم و برای همه نعمت‌های خدادادی در این استان شکرگزاریم.

قدیانی افزود: متأسفانه ما تاکنون نتوانسته‌ایم روحیه همکاری را در جامعه به ویژه در بین نخبگان نهادینه کنیم چرا که با نهادینه‌کردن این روحیه می‌توان بر بسیاری از کمبودها چیره شد.

وی اظهار داشت: یکی از مزیت‌های استان کردستان در حوزه صنایع سنگ ساختمانی است و انتظار می‌رود نخبگان این استان در این حوزه وارد شوند و دانشگاه‌ها به ایفای نقش بپردازند.

قدیانی از مدیریت دانش به عنوان یکی از مشکلات اصلی کشور نام برد و افزود: در کشور نیروی انسانی توانمند و منابع مالی و سرمایه به اندازه کافی داریم و تنها مشکل ما مدیریت دانش است و باید هرچه سریع‌تر برای این مهم برنامه‌ریزی نماییم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار