مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: تقویت جامعه‌ خانواده محور بر پایه الگوی اسلامی رسالت دستگاه‌های فرهنگی است و همه باید براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری در این زمینه فعالیت کنند.
کد خبر: ۸۷۴۱۶۷۰
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی در سومین کمیته حجاب و عفاف که با حضور نمایندگان ادارات فرهنگی استان در تبلیغات اسلامی کردستان برگزار شد، اظهار کرد: جامعه‌ای که سلامت کامل اخلاقی داشته باشد خانواده در آن از استحکام کافی برخوردار خواهد بود.

وی بیان کرد: ما باید همه توان خود را برای تقویت و استحکام خانواده‌ها به عنوان بنیادی‌ترین نهاد به کار ببریم و از هیچ تلاشی دریغ نورزیم.

کرمی از حجاب به عنوان مؤلفه‌ای برای ایجاد امنیت بانوان یاد کرد و افزود: زنان به هر اندازه که متین‌تر و باوقارتر باشند حرمتشان محفوظ خواهد بود و ارزش و احترامشان افزایش می‌یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان علت بسیاری از بیماری‌های روانی در دنیای غرب را آزادی اخلاقی و جنسی و تحریکات فراوان دانست و یادآور شد: نبود حریم بین زن و مرد بی‌بندوباری را به ارمغان می‌آورد و برهم زننده آرامش روانی خواهد بود که حجاب می‌تواند این صدمات روحی را دور کند.

کرمی مبارزه با این دسته از آسیب‌ها را نیازمند تغییرات اساسی اجتماعی برشمرد و گفت: آموزش یکی از مولفه‌هایی است که می‌تواند خانواده و اجتماع را به سمت و سوی درست هدایت کند.

وی بیان کرد: خداوند متعال به عنوان خالق بشر بر تمامی رموز آفرینش عالم است و زیبایی، امنیت و تعالی انسان‌ها به ویژه بانوان را در عفاف و حجاب می‌داند.

کرمی اضافه کرد: حجاب و عفاف تأثیر فراوانی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد که می‌توان گفت طلاق از پیامدهای زیان‌بار بی‌عفتی و بدحجابی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اضافه کرد: پیشنهاد می‌شود در این زمینه برنامه‌های مختلف آموزشی از جمله کارگاه‌های آموزشی، گفتمان‌های دینی، ترویج ازدواج‌های موفق با توجه به تحکیم بنیان خانواده‌ها، آموزش مهارت‌های زندگی در دبیرستان‌ها و برگزاری نشست‌های تخصصی و غیره در استان برگزار شود.

در ادامه این مراسم معاون امور اجتماعی استانداری کردستان نیز بیان کرد: باید استراتژی درستی در مورد حجاب و عفاف داشته باشیم و برای این مهم نیاز به تشکیل جلسه مشترکی با تبلیغات اسلامی، ستاد احیای امر به معروف و تبلیغات اسلامی داریم.

جمال ارشدی اضافه کرد: حجاب و عفاف و کارهای فرهنگی باید از طریق مردم پیگیری شود، زیرا این کارها نیازمند ورود خود مردم بوده و باید تشکل‌های مردمی را در این بحث وارد کنیم.

وی الگوی همه مردم جامعه اسلامی را دین مبین اسلام برشمرد و گفت: باید روی زیباشناختی دینی به خوبی کار شود اما متأسفانه این مهم ترویج نیافته است.

ارشدی اعتیاد و بیکاری را دو مؤلفه اصلی در تضعیف بنیان خانواده عنوان کرد و افزود: باید در برابر این مسائل برنامه‌ریزی شود و از گروه‌های مرجع استفاده ببریم.

یکی دیگر از سخنرانان این مراسم مشاور رئیس دانشگاه کردستان و مدیرکل امور دانشجویان این دانشگاه بوده که وی بیان داشت: باید برای عفاف بیشتر مایه بگذاریم، زیرا مانایی و ماندگاری بیشتری دارد.

محمدرضا عبدالملکی بیان کرد: امروز جنگ نرم بنیان خانواده را نشانه گرفته و باید با کارهای فرهنگی به مقابله با این امر بپردازیم.

وی اضافه کرد: وجود تکنولوژی موجب شده مردم به سهولت به محتواهایی که دور از شان جامعه اسلامی است دست یابند اما باید دانست که اسلام با تکنولوژی که خروجی علم است مشکلی ندارد ولی محتوایی که از طریق تکنولوژی‌ها استفاده می‌شود مهم است.

وی تقویت زیرساخت‌ها برای حفظ حجاب و عفاف در جامعه را ضروری خواند و افزود: تا عفاف درست نشود نمی‌توان انتظار داشت که مردم حجاب را رعایت کنند.

بر اساس این گزارش، در ادامه این جلسه نمایندگان سایر ادارات فرهنگی استان نیز نظرات خود را در خصوص حجاب و عفاف اعلام کردند.

ارسال نظرات