مدیرکل مالی جامعةالمصطفی العالمیه قم خبر داد

حضور طلاب غیرایرانی در شهمیرزاد برای ترویج معارف قرآنی

مدیرکل مالی جامعةالمصطفی العالمیه قم از حضور طلاب غیرایرانی در شهمیرزاد برای ترویج معارف قرآنی خبر داد و گفت: توجه به فرهنگ قرآنی از مهم‌ترین تعالیم شیعه است.
کد خبر: ۸۷۴۱۷۱۹
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت‌الاسلام علی‌اصغر میری در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن کریم استان سمنان در مهرماه امسال، اهمیت ترویج تعالیم قرآنی را در جامعه بسیار زیاد دانست و با اشاره به اینکه روحانیان در اردوهای مختلف به ترویج آموزه‌های قرآنی و الهی می‌پردازند، اظهار داشت: طلبه‌های جامعةالمصطفی العالمیه قم، سفیران کشورهای اسلامی در ایران هستند و امروز قرآن در سراسر گیتی طرفدار دارد.

وی هدف از حضور طلاب دیگر کشورها در جمهوری اسلامی ایران را آموزش مکتب اهل‌بیت (ع) و اسلام ناب محمدی (ص) بر اساس آموزه‌های تشیع بیان کرد و گفت: توجه به فرهنگ قرآنی از مهم‌ترین تعالیم شیعه است.

مدیرکل مالی جامعةالمصطفی العالمیه قم عنوان کرد: کشوری مانند نیجریه قبل از انقلاب اسلامی ایران حدود 7 هزار و 800 نفر شیعه داشت؛ در صورتی که در حال حاضر، با لطف خداوند متعال، حدود 7 میلیون نفر شیعه دارد و همین امر موجب ایجاد هراس در دل وهابی‌های عربستان‌سعودی شده؛ همه این‌ها در سایه تعالیم قرآنی به دست آمده است.

میری گفت: استان سمنان، استانی شهیدپرور، مأمن متدینان و مردمان باتقوایی است و فرهنگ دینی در این منطقه رواج خوبی دارد؛ طلاب غیرایرانی نیز در شهر شهمیرزاد حضور یافته‌اند و با استفاده از مواهب خداوندی، فضای تفریحی، آب‌وهوای دل‌نشین شهر و همچنین ایجاد تحول فرهنگی و نمایش نمادین فرهنگ دینی، مذهبی و اسلامی فعالیت می‌کنند.

وی یکی از برنامه‌های جامعةالمصطفی العالمیه قم را حضور هر ساله طلاب کشورهای اسلامی در شهمیرزاد در جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفت: طلبه‌های این حوزه از 122 کشور جهان بوده که در حال حاضر در قم در حال کسب علوم دینی هستند و تعدادی از طلبه‌ها از 13 کشور ازجمله آلمان، آلبانی، کلمبیا، مالی، تانزانیا، اندونزی، تاجیکستان، ترکمنستان، هندوستان، پاکستان، افغانستان و... در حوزه علمیه قائم شهمیرزاد حضور یافته‌اند و این‌ها خود سفیران قرآن کریم به حساب می‌آیند.

مدیرکل مالی جامعةالمصطفی العالمیه قم حضور طلاب غیر ایرانی در شهمیرزاد را از سال 1372 اعلام کرد و گفت: بر اساس توافقنامه به عمل آمده با هیأت امنای مسجد و حوزه علمیه قائم شهمیرزاد و با حضور امام جمعه‌های شهمیرزاد و درجزین و رئیس مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) و نماینده جامعةالمصطفی العالمیه در آمریکا و کانادا در نظر است تا حوزه علمیه قائم شهمیرزاد به‌عنوان دوره‌های آموزشی کاربردی، کوتاه‌مدت و آموزش و کارگاه‌های پایان‌نامه‌نویسی مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گیرد.

میری همچنین از دلایل حضور طلبه‌های کشورهای اسلامی در ایران را علاقه بسیاری از کشورها و مردمان آن به شخصیت امام خمینی (ره) و سیره زندگی این بزرگ‌مرد تاریخ معرفی کرد و گفت: یکی از بهترین راه‌های معرفی مکتب تشیع و انقلاب اسلامی و امام راحل، حضور طلاب غیرایرانی در جمهوری اسلامی ایران است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار