در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزارشد؛

اختتامیه فعالیت های تابستانی جمعی از نوجوانان تربت جام در منزل شهدا

اختتامیه فعالیت های تابستانی نوجوانان مسجد پنج تن آل عبا (ع) تربت جام به همت گروه فرهنگی تبلیغی منتظران ظهور در راستای آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت درمنزل 2 نوجوان شهید «حمزه رمضانی و محسن صدرنیا» برگزارشد.
کد خبر: ۸۷۴۱۷۲۹
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، جمعی از نوجوانان مسجد پنج تن آل عبا تربت جام در بازدید از خانه شهیدان «حمزه رمضانی و محسن صدرنیا» ۲ شهید نوجوان تربت جامی ضمن آشنایی با فرهنگ ایثار وشهادت به فعالیت های تابستانی خود خاتمه دادند.

 آشنایی دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت در کنار آموختن علم

 مسئول گروه فرهنگی تبلیغی منتظران ظهور تربت جام ضمن تاکید بر حرکت های خود جوش فرهنگی خطاب به نوجوانان گفتند: درکنارآموختن علم که وظیفه اصلی یک دانش آموز انقلابی است آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت برای تربیت جوانانی مجاهد و ولایی بهترین فرصت برای نیل به اهداف متعالی اسلام ناب محمدی(ص) است.
 
حجت الاسلام پاروکار گفت: امروز باید بدانیم شهدا از ما چه انتظاری دارند، آنها می خواهند عالمی متدین و با غیرت باشیم، شما می توانید درسنگر مدرسه پای درس شهدا تلمذ کرده و ادامه دهنده راه شهیدان والامقام باشید.

دراین برنامه فرهنگی که حجج الاسلام پاروکار و سیستانی دانش آموزان راهمراهی می کردند در دیدار با خانواده شهید «حمزه رمضانی» با تجلیل از صبر واستقامت خانواده شاهد وایثارگر فرازهای از وصیت نامه شهید را قرائت شد که به  پدر و مادر تأکید کرده بود بعد خبر شهادتم گریه نکنید ، لباس مشکی نپوشید، صبر پیشه کنید که بی تابی و گریه شما باعث خوشحالی دشمن می شود.
 
شهید شب اعزام انگشتم را جوهری کرده بود/ چون برای اسلام وانقلاب به جبهه رفت رضایت دادم
 
در این دیدار مادر شهید«حمزه رمضانی»خاطره ای بیان کرد که برای شرکت کنندگان جالب وتازگی داشت،این مادر صبورگفت: شهید برای رفتن به جبهه شب اعزام انگشتم را جوهری کرده بود که پای برگه رضایت نامه بزند از خواب بیدار شدم گفتم چه کار می کنی پسرم ، حمزه درحالی که سرش پایین بود گفت: می خوام برم جبهه، گفتم بزار بابات برگرده بعد برو، گفت: مادرجان خوبه توی خیابان یا سرکار حادثه ای برای پسرت بیفته بعد همه بگویند فلانی آن اتفاق برایش اُفتاد ومُرد، یا این که بگویند برای اسلام وانقلاب شهید شده، این حرف رو که شنیدم رضایت دادم که به جبهه برود.

با دیدن نوجوانان یاد محسن شهیدم تازه می شود

در دیدار با خانواده شهید «محسن صدرنیا» تصاویر جبهه شهید که بر دیوار نقش بسته بود خیلی دیدن داشت، شهید با وجود کوتاهی قد و ریز نقشی لباس های رزم بزرگی بر قامت داشت و با صلابت هرچه تمام تر در کنار فرماندهان خود ایستاده بود که توجه جمع نوجوانان را بیشتر به خود جلب کرده بود که در این میان با حضور مادر شهید جلسه رسمیت پیدا کرد.

مادر شهید «صدرنیا» با خوش آمدگویی وتشکر ازمسئولان هماهنگ کننده گفت: امروز که این نوجوان را می بینم یاد خاطره محسن شهیدم برایم تازه می شود.
 
وی بیان کرد: محسن از ابتدا که خواندن و نوشتن را یاد گرفت علاقه شدیدی به مطالعه کتاب داشت برای همین از لحاظ سنی همیشه جلو تر بود و همیشه حرف های می زد که دیگران را متعجب می کرد.

پسرم خیلی برای مساله حجاب دغدغه داشت

وی تصریح کرد: پسرم خیلی برای مساله حجاب دغدغه داشت، او یک بار خانم یکی از کارمندان دولت را با وضع نامناسبی برای خرید به بازار دیده بود به شوهرش گفته بود شما هر خریدی که دارید روی کاغذ بنویسید تا من برای شما خریداری کنم.

این مادرداغ دیده با ابراز تأسف از پوشش زنان درخیابان گفت: من نمی دانم غیرت مردان و جوانان چه شده است، اجازه ندهند زنان و خواهران شان با ظاهری زننده بد حجاب و بی حجاب در جامعه حاضر شوند، این زیبنده بانوان مسلمان نیست.

وی افزود: پسرم محسن برای رفتن به جبهه خیلی تلاش داشت در آن مرحله ای که توانست به جبهه برود فرمانده اش عذرش را خواسته و با او گفته بود پسر جان برو منزل هنوز خیلی کوچکی، شهید با صراحت لهجه پاسخ داده بود مگه بزرگی به قد و اندازه است، همین جسارت و شجاعت باعث شد در کربلای ۵ به فیض شهادت نائل شود.

گفتنی است؛ اختتامیه فعالیت های تابستانی نوجوانان مسجد پنج تن آل عبا (ع) تربت جام به همت گروه فرهنگی تبلیغی منتظران ظهور در راستای آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت درمنزل 2 نوجوان شهید «حمزه رمضانی و محسن صدرنیا» برگزارشد.

 

 

 


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار