خبرهای داغ:
آقای رحمانی‌فضلی، وزیر کشور باحجت الاسلام عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۸۷۴۱۷۳۲
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین: حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در دیدار آقای رحمانی‌فضلی وزیر کشور، استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استان قزوین اظهار کرد: اولین پیام خداوند در سوره مؤمنون این است که رستگاری، انفرادی به دست نمی‌آید.

وزیر کشور با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین دیدار و گفتگو کرد

وی با بیان این‌که تقوا نیز مانند رستگاری، انفرادی حاصل نخواهد شد، افزود: قریب بالاتفاق دستور به تقوا در قرآن، در قالب جمع بیان شده و وقتی‌ که این مهم در جامعه دغدغه همگانی شد، به نتیجه خواهد رسید.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: رسالت انبیاء الهی، آشکار کردن گنج‌ها و استعدادهای نهفته انسان‌هاست و امروز بسترسازی برای رسیدن به این رسالت الهی، وظیفه فرهیختگان و دولت‌هاست.

وزیر کشور با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین دیدار و گفتگو کرد

امام‌جمعه قزوین ادامه داد: شناخت مؤمنان و میزان ایمان آن‌ها با نماز مشخص می‌شود و مؤمن کسی است که همواره در پی اقامه نماز است، نه نماز خواندن؛ و این کار را نیز با غفلت و بی‌خبری انجام نمی‌دهد.
وی یادآور شد: در مقابل منافقان کسانی هستند که نمازشان را بی‌رمق می‌خوانند و در نمازشان خشوع ندارند اما مؤمنان در نمازشان خاشع بوده و همواره در پی اقامه دین هستند.
حجت الاسلام عابدینی اذعان کرد: از منظر فرهنگی نیز مؤمنان کسانی هستند که از لغو استقبال نمی‌کنند، بلکه از آن اعراض می‌کنند و هیچگاه به دنبال برنامه‌هایی که در راستای لغو قرار می‌گیرد، حرکت نمی‌کنند.

وزیر کشور با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین دیدار و گفتگو کرد
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اضافه کرد: اگر بخواهیم برای لغو کاری بکنیم، باید اعمالمان بیهوده نباشد و اگر می‌خواهیم اعمال بیهوده نداشته باشیم باید افکار و اندیشه‌هایمان حکیمانه شده و مبتلای به لهو نباشد.
وی با تأکید بر این‌که باید اقتصاد جامعه با نگاه زکوی رقم بخورد، افزود: اگر اقتصاد جامعه بر اساس زکات شکل بگیرد، می‌تواند گره گشای مشکلات جامعه باشد اما اقتصاد ربوی در نهایت جامعه را به انحراف کشیده و مشکلات عدیده‌ای را به وجود می‌آورد.
امام‌جمعه قزوین بیان کرد: وقتی نماز اقامه می‌شود، یعنی همه شئونات دینی مورد توجه قرار می‌گیرد؛ نمی‌توان به دین نگاه جزیره‌ای داشت و نمی‌شود که برخی از مسائل دین جدی گرفته شود، و برخی دیگر را رها کرد.
حجت الاسلام عابدینی یادآور شد: خدای متعال تأکید می‌کند، کسانی که نگاه جزیره‌ای به دین دارند و گوشه‌ای از آن را گرفته و بخشی دیگر را رها نمی‌کنند در دنیا به خواری مبتلا می‌شوند و در قیامت نیز به شدیدترین عذاب‌ها مبتلا خواهند شد.
وی اظهار کرد: اگر بخواهیم از نمازهایمان حفاظت کنیم باید در بانک‌ها ربا دیده نشود، در ادارات ظلم نباشد و در رفتارهای ما غیر خدا مطرح نباشد و از تعاملات و دوستی‌هایی که مبنای غیر دینی دارد، پرهیز شود.

وزیر کشور با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین دیدار و گفتگو کرد
حل مشکلات اقتصادی، نیازمند یک تلاش همه جانبه است.
رحمانی‌فضلی، وزیر کشور هم در این دیدار اظهار کرد: امروز عینیت نماز در قامت نظام جمهوری اسلامی است و محافظت از نماز، محافظت از دست آوردهای نماز است.
وی گفت: باید تلاش کنیم از همه عوامل و عناصر جمهوری اسلامی و حکومت اسلامی صیانت کنیم؛ هم اعتقادات مردم، هم ولی‌فقیه به عنوان محور اقامه نماز و آیات قرآن و هم مردم به عنوان پایه‌ی اصلی انقلاب اسلامی.
رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) هم به راهش و همه به مردم ایمان داشت و رهبری هم همین مسیر را دنبال می‌کنند.
وزیر کشور ادامه داد: ما به عنوان حکومت در قامت دولت موظف به صیانت و حفاظت از این عناصر هستیم و برای تحقق این معنا باید تفسیر و تعبیر درستی از قرآن داشته باشیم.
وی افزود: مردم در 37 ساله انقلاب همواره در شرایط خاص زندگی کرده‌اند اما امروز به واسطه برداشت‌های غلطی که از اسلام صورت گرفته، فرقه‌هایی درست شده که آن‌ها حاضرند برای تفسیرهای غلط خود، جان خودشان را در قالب اقدامات انتحاری فدا کنند و این موضوع شرایط ویژه‌تری را در منطقه به وجود آورده است.
این مسئول توجه به اقتصاد را ضروری دانست و گفت: رهبری تأکید کرده‌اند که اولویت امروز ما اقتصاد است و وضعیت کنونی اقتصادی کشور به گونه‌ای است که حل مشکلات آن، نیازمند یک تلاش همه جانبه است.


1001/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها